U Spomen-sobi Antonia Smareglie u petak navečer održan je koncert "Pulski glazbeni život na razmeđi 19. i 20. stoljeća - Alfredo Martinz i Giulio Smareglia“. Koncert je rezultat studentskog projekta realiziranog tijekom prvog semestra ove akademske godine na Muzičkoj akademiji u Puli u sklopu kolegija Upoznavanje glazbene literature. Studenti su izvodili skladbe dvojice najuglednijih pulskih skladatelja toga doba. Domaćin koncerta je Sveučilišna knjižnica.
Studenti su publiku putem zanimljivih izlaganja upoznali s glazbenom svakodnevicom Pule na razmeđi 19. i 20. stoljeća, te izvodili su i skladbe dvojice najuglednijih pulskih skladatelja toga doba, a u svome predstavljanju bilo je govora i o povijesti te o kulturi Pule iz toga doba, ali i o definicijama određenih glazbenih oblika.
- Pula se može pohvaliti bogatim glazbenim amaterizmom, kvalitetnim zborskim i drugim vokalnim i instrumentalnim ansamblima, zanimljivom jazz scenom i različitim vidovima popularne kulture. Također, Muzička akademija ima vlastitu koncertnu produkciju. Međutim, u gradu nema profesionalnog orkestra ni kazališnog ansambla koji bi studentima omogućili susretanje s djelima koja bi oni koji su glazbu odabrali za životni poziv trebali poznavati. U sklopu studija, studenti se vrlo rijetko i sporadično susreću s informacijama o povijesti regije u kojoj studiraju, s njezinom bogatom glazbenom prošlošću. Povezivanje umjetnosti i znanosti te razvoj suradnje između pojedinih sastavnica na umjetničkim studijima od iznimne je važnosti. Stoga smo u akademskoj godini 2016./2017. odlučili da dio obaveza kolegija „Upoznavanje glazbene literature“ bude izrada nastavnog projekta koji će biti svojevrsna poduka iz zavičajne nastave, kazala je nositeljica projekta Lada Duraković.
Studenti Glazbene pedagogije dobili su zadatak upoznat se s institucijama, osobnostima i glazbenim događanjima u Puli na razmeđi 19 i 20 stoljeća, analizirati određeni broj skladbi dvojice najuglednijih skladatelja, orguljaša, zborovođa i glazbenih pedagoga tog vremena (Giulia Smareglie i Alfreda Martinza), sagledat ih iz povijesnog konteksta i uvježbati nekoliko njihovih skladbi. Na taj su način povezali teoriju i praksu poučavanja teorijskih glazbenih disciplina (putem analize harmonije, oblika) i povijesti glazbe s interpretacijom.
U projektu su sudjelovali studenti: Ina Cerovečki, Srđana Đokić, Antonella Picinić i Josip Tkalčec, Vinka Bedeković, Georgie Goldin, Luka Lukačević i Ljiljana Lešnjak, kao i Vokalna skupina Muzičke akademije.
Nastavni projekt vodila je nositeljica kolegija Poznavanje glazbene literature Lada Duraković, pri analizi skladbi studentima su pomagali nositelji glazbeno teorijskih kolegija, a skladbe su uvježbavali pod mentorstvom profesora Elde Krajcar Percan, Sofije Cingule, Marije Kuhar Šoša i Zdenka Osipa. Nakon ovog koncerta, skladbe će biti snimljene profesionalnom opremom, realizirat će se radijska emisija na HR Radio Puli, a projekt će biti predstavljen i na Forumu studenata tijekom 5. Međunarodnog simpozija glazbenih pedagoga koji će se održati u svibnju.
Studenti su pokazali da su i više nego dobro usvojili gradivo, predstavivši publici slabo poznate skladbe Alfreda Martinza i Giulia Smareglie, brata poznatija Antonia Smareglie. (V. BEGIĆ)