Techno nekad, sad i zauvijek

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nezavisna elektronicka glazba: zabava ili kultura, reprodukcija ili artizam, naziv je sinoc održane tribine u pulskom MMC-u Luka, koju su u suradnji s istarskom podružnicom Hrvatske glazbene unije organizirali udruga E-Artist i njeni istaknuti clanovi Josip Brakus, Roberta Miletic i Tomislav Kostovic.

Naglašavajuci subkulturnu i artisticku kreativnu dimenziju elektronicke glazbe, sudionici tribine naglasili su da i danas vrijede cetiri osnovna nacela rave pokreta s pocetka 90-ih: mir, ljubav, zajedništvo i medusobno poštovanje. Kvaliteta elektronicke glazbe i scene je u tome što promice ljubav pa je to, receno je, moderna hipi kultura.

Uz istodobne zanimljive demonstracije na gramofonu odnosno CD playeru, Josip Brakus je uz povremene asistencije Roberte Miletic i Lejle Malagic govorio o zacecima techno glazbe u ranim 70-ima, i to od Atkinsa i detroitske scene (dijelom i cikaškog housea, odnosno njujorške disco scene) do njemackih grupa Can i Kraftwerk, njemackog studija NDR, pionira elektronicke glazbe Stockhausena te britanskog acid housea i prvog Love paradea u Berlinu 1991. godine. Nije izostavio spomenuti i vodeceg njemackog techno trance producenta PulsDrivera.

- DJ kultura širila se narednih godina gramofonom (najcešce MK2) i vinilima, ne baš jeftinim, da bi se koncem 90-ih prešlo na CD player, a zatim na MP3 i aktualnu, najpovoljniju digitalnu software produkciju, u kojoj DJ-evi E-Artista koriste "Traktor Pro 2".

Zanimljivo je da prije 40 godina tada prvom bas linijom TB303 decki u Detroitu nisu odmah producirali techno glazbu, nego njome, u formi jeftinog one man banda, stvarali soundtrackove za B i C filmske produkcije u Hollywoodu. Buduci da je angažman filmskih skladatelja bio jako skup, tada su pomocu TB303 kreirali melodijske linije, ritmiku, pa i prve mikseve. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter