Nezavisnoj pulsko-zagrebačkoj kustosici Branki Benčić ukazano je veliko priznanje i čast. Ona će u subotu u prestižnom muzeju međunarodne moderne umjetnosti u Londonu Tate Modern, zajedno s renomiranim hrvatskim filmskim teoretičarom, kritičarom i sveučilišnim profesorom Hrvojem Turkovićem, govoriti o hrvatskoj avangardi ranih 60-ih godina. Razgovor će uslijediti nakon projekcije kratkometražnih filmova autora, najviše velikana hrvatske avangarde i animacije Vlade Kristla.
- Uz Hrvoja Turkovića, pozvana sam sudjelovati u razgovoru uz projekciju. Naslov subotnjeg programa je "Hrvatska avangarda". Hrvoje Turković će kao povjesničar i teoretičar filma govoriti iz povijesnog konteksta, a ja sam pozvana govoriti o vezama vizualne umjetnosti i filma u 60-im godinama. Polazište za prezentaciju je esej "Sve je povezano", objavljen u monografiji posvećenoj 6o godišnjici kino kluba Split. Osim toga, osvrnut ću se na značaj i nasljeđe eksperimentalnog filma i vizualne umjetnosti danas, u radu umjetnika i kustosa danas, a čime se, dijelom, već godinama bavim u okviru Cinemaniaca, kazala je Branka Benčić, najpoznatija kao pokretačica i kustosica vrijedne istraživačke platforme Cinemaniac, koja propituje veze filma i suvremene umjetnosti, i koja se od 2002. realizira kao popratni program Pulskog filmskog festivala.
Ovom će prilikom u Londonu biti prikazana tri Kristlova filma iz ranih 60-ih "General i resni človek", "Krađa dragulja" i " Don Kihot", zatim "Sretanje" Vladimira Peteka, "Rondo" Ivana Martinca, "Twist-Twist" Ante Verzottija , "Termiti" Milan Šameca, dva filma Mihovila Pansinija "Scusa Signorina" i "K3 ili čisto nebo bez oblaka" te "Prije podne jednog fauna", eksperimentalni film Tomislava Gotovca iz 1963. godine. (Z. ANGELESKI)