Oko tankera «Pomer», koji potpuno dovršen vec petnaestak dana stoji privezan u opremnom bazenu 3. maja, još uvijek traju intenzivni pregovori izmedu rijeckog brodogradilišta i Uljanik Plovidbe, koja bi sada taj brod od 52.000 tona nosivosti trebala - platiti.
- Na dobrom smo putu da nademo rješenje, optimisticno je, ali i vrlo neodredeno kazao predsjednik Uprave Uljanik Plovidbe Dragutin Pavletic na naš upit kada misli da preuzeti tanker iz 3. maja.
Trecemajci s Puljanima još nisu došli do konacnog dogovora o isplati tog broda. Pavletic objašnjava da cijena «Pomera» u ovoj fazi pregovora s 3. majem nije sporna te da ju je utvrdila relevantna brokerska kuca. Celnik Uljanik Plovidbe nije želio otkriti o kojem se iznosu tocno radi, ali, prema dostupnim saznanjima, krece se oko 38,5 milijuna dolara.
U cemu je onda problem, pitali smo Pavletica, ako cijena «Pomera» nije sporna i Uljanik Plovidba želi taj brod. Pavletic napominje da stvari ipak nisu tako jednostavne s obzirom na specificni model ugovaranja tog i još tri takva tankera. Kljuc problema je, prema Pavleticu, u nacinu konacnog placanja broda.
Rijec je, podsjetimo, o seriji od cetiri identicna tankera koji su pod jakim patronatom bivše Sanaderove Vlade pocetkom prošle godine ugovoreni u 3. maju za Puljane i zadarsku Tankersku plovidbu. Rijecki škver preuzeo je na sebe u cijelosti troškove gradnje tih brodova, za što mu je Vlada odobrila ukupno 210 milijuna dolara jamstva za kredit, a Puljani i Zadrani te tankere, prema ugovoru, placaju u trenutku primopredaje po tada važecoj tržišnoj cijeni.
Koji je model tog placanja i je li se država za odredeni postotak od cijene broda obvezala pomoci brodarima da, ukoliko im zaškripi, uskoci s jamstvima i ishodenjem kredita, zasad baratamo samo spekulacijama.
S obzirom na to da je rijec o prvom iz te serije brodova, u 3. maju i u Uljanik Plovidbi, a vjerojatno i u Tankerskoj, svjesni su da ce model placanja «Pomera» uvelike definirati placanja i ostala tri broda, što pregovore dodatno otežava.