Nakon što je prošle godine sa svojim Transhistria ensembleom i uglednim gostima (Matija Dedić, Karen Asatrian, Dario Marušić…) održala jubilarni deseti koncert za Valentinovo u pulskom Istarskom narodnom kazalištu, u svom, kako ga naziva, "dnevnom boravku", Tamara Obrovac tom je prilikom proslavila i izlazak desetog albuma i 20. godišnjicu izdavačke djelatnosti. Njen prvi album "Triade" izašao je 1996., a deseti "Canto amoroso" 2016. godine.
Za dva tjedna, u utorak 14. veljače u 20 sati, u pulskom INK-u ova skladateljica, pjevačica i flautistica nastavlja bogatu koncertnu tradiciju, no ovaj put s novoformiranim TransAdriatic quartetom.
Tamara će ovaj put predstaviti svoj novi glazbeni materijal pisan za kvartet vrhunskih glazbenika iz Italije i Hrvatske. Uz Tamaru i njenog dugogodišnjeg suradnika, bubnjara Krunoslava Levačića nastupit će i dvojica značajnih predstavnika suvremene talijanske jazz scene - pijanist Stefano Battaglia i kontrabasist Salvatore Maiore. U istoj postavi nastupit će u ponedjeljak 13. veljače u rovinjskom MMC-u, a tri dana uoči pulskog koncerta, u subotu 11. veljače u Pokrajinskom muzeju u Kopru.
- Možete nam predstaviti pijanista Stefana Battagliu i kontrabasista Salvatorea Maiorea, premda je potonjeg pulska publika upoznala na koncertu u INK-u 2015. godine?
- Obojica su već dugi niz godina istaknuti glazbenici suvremene talijanske jazz scene. Pijanist Stefano Battaglia predaje od 1988. na jazz masterclassu na nacionalnoj jazz akademiji u Sieni, a Salvatore Maiore je voditelj jazz odjela na konzervatoriju u Veroni.
Stefano Battaglia je sjajan pijanist; snimio je preko stotinu ploča, nastupio na preko 3.000 koncerata. Surađivao je s velikim talijanskim i svjetskim imenima (Lee Konitz, Kenny Wheeler, Dewey Redman, Tony Oxley, Barre Phillips, Steve Swallow, Enrico Rava, Aldo Romano, Bill Elgart, Dominique Pifarely, Jay Clayton, Pierre Favre…), a nekoliko ploča snimio je i za ECM, najjaču europsku jazz izdavačku kuću. Stefano je klasično obrazovani pijanist i ovo će mi biti prvi nastup s njim. S kontrabasistom Salvatoreom sam svirala 2015. u INK-u, a s njim sam svirala i po Italiji na samim počecima moje karijere.
- Što može ovaj put očekivati publika?
- Bitno je da sam napravila potpuno novi materijal, koji ćemo premijerno prezentirati u Kopru, Rovinju i Puli, a dan nakon koncerta u INK-u, odlazimo na snimanje za HTV-ovu glazbenu emisiju "Garaža".
- Hoćete li novi materijal objaviti na novom albumu?
- Ja se nadam. Namjera je da ovaj projekt s kvartetom bude dugoročniji. Moj je sadašnji austrijski izdavač izrazio želju da izdamo i album, ali o tome ćemo razgovarati nakon ovih koncerata. Najvažnije je da svi članovi kvarteta žele svirati novi materijal, svima se sviđaju pjesme i jedva čekam čuti kako zvuče u izvedbi tih glazbenika. To je najvažnija stvar. Novi sam, naime, materijal namjenski radila za kvartet. No, možda ćemo na ova tri koncerta izvesti i jednu-dvije starije pjesme.
- Koliko ste novim skladbama napravili odmak od dosadašnjeg izričaja?
- Nije veliki odmak. Uvijek sam vjerna spoju Istre i jazza. Naravno da se izraz mijenja kako se i čovjek mijenja, a ne može se zvučati isto jer svaki novi glazbenik donosi neku novu dimenziju. Nove su pjesme različitih raspoloženja, a na jednoj sam, i to mi je zanimljiv odmak od Istre, problematizirala temu ženskog ojkanja iz Dalmatinske zagore, do koje sam došla radeći glazbu za predstavu Mate Matišića "Ljudi od voska". Dogodila mi se zanimljiva stvar - prvo sam napravila glazbenu temu za gangu, a onda sam našla temu koja se zove "Slavuj piva", i tako došla do ženskog ojkanja. Ta mi je melodija sjela u glazbu koju sam već napravila. (Zoran ANGELESKI)