Talijanski su vozaci u šoku nakon što je cijena benzina prešla kriticni prag od 1,6 eura za litru: u nekim regijama krece se izmedu rekordnih 1,632 i 1,643 eura. U Trstu je situacija nešto povoljnija jer se u regiji Friuli-Venezia Giulia primjenjuje specijalni popust na gorivo, i to prema udaljenosti odredenog mjesta od slovenske granice.
To tzv. regionalno gorivo uvedeno je da bi se ublažila cjenovna razlika u odnosu na susjednu zemlju pa u Trstu, koji je, uz Goricu, najbliži granici, popust iznosi 0,162 eura za litru "zelenog" benzina i 0,105 za dizel.Unatoc tome, razlike ostaju pa Talijani tankanjem preko granice na svakih 40 litara benzina uštede oko šest eura. Zato su slovenske benzinske crpke duž granice pod opsadom talijanskih vozaca.
Talijani su izracunali da njihovi vozaci godišnje u Sloveniji kupe oko 100 milijuna litara goriva.To državu - buduci da po litri goriva na ime poreza ubere 0,825 eura - godišnje stoji 82,5 milijuna eura.
Poskupljenje goriva odrazilo se i na cijenu autoceste koja je ove godine porasla za oko 3,3 posto. Put od Trsta do Udina, dug 52 kilometra, stoji 2,90, a od Trsta do Tarvisija na granici s Austrijom, dug 152 kilometra, 9,80 eura. Dionica autoceste od Mestrea (Venecija) do Trsta (128 kilometara) košta devet, dok za rutu od Milana do Trsta (400 kilometara) valja izdvojiti 24,50 eura.
S obzirom na to da punjenje 40-litarskog rezervoara prosjecno košta oko 57 eura, turist iz okolice Milana, koji namjerava ljetovati na hrvatskom Jadranu, potrošit ce oko sto eura samo za put u jednom smjeru. U konacnu cijenu valja pridodati i tjedne slovenske vinjete od 15 eura te cestarinu za Istarski ipsilon, koja od Umaga do Pule (78 kilometara) stoji 4,98 eura.
Radi se o paprenim iznosima, a glavobolja jaca kada se potrošeni euri za put usporede s nekadašnjom valutom. To Talijani i dalje cine pa saznanje da put od Milana do Pule danas košta oko 200 tisuca nekadašnjih lira plasticno docarava pad njihovog standarda.