Danas je u Milanu počeo najvažniji talijanski turistički sajam BIT (Borsa Internazionale Del Tourismo) koji završava u nedjelju. Posjetili su ga i ministar turizma Darko Lorencin te njegov zamjenik
Daglas Koraca koji su se sastali s nizom organizatora putovanja kao što su Amatori viaggi, Solo Croazia, I viaggi di Miriana i Il piccolo tiglio.
Ministar im je predstavio strategiju razvoja turizma, strateški marketinški plan, program Hrvatska 365 te najavio velike promjene koje se događaju u ovom trenutku u promociji hrvatskog turizma. Kako priopćuju iz Ministarstva turizma, posebno su razgovarali o stanju na talijanskom tržištu te o mogućnostima još boljeg povezivanja dvije zemlje. U razgovoru za RAI Uno ministar je posebno naglasio važnost nautike i aktivnog odmora, na kojem će se graditi turističkog razvoja hrvatskog turizma i izvan glavne turističke sezone.
Inače, prema cijenjenom dnevnom listu Il Sole 24ore u 2015. se predviđa rast putovanja Talijana za oko 2,5 posto u odnosu na 2014. Predviđa se 23,3 milijuna putovanja iz Italije u 2015. Pri tome Europa im ostaje omiljena destinacija, a najviše će rasti odlasci prema mediteranskom području. Kako nam je nedavno kazao direktor predstavništva Hrvatske turističke zajednice u Milanu Branko Curić, glavni buking turističkih aranžmana za ljeto u Italiji još nije počeo, ali s obzirom na pozitivne naznake u njihovom gospodarstvu, očekuje nešto veći broj talijanskih gostiju. Ipak u prognozama je bio oprezan pa je kazao da bi ponavljanje prošlogodišnjih rezultata bilo odlično.
Inače, 2014. godina bila je prva od početka krize u kojoj su Talijani zabilježili porast turističkog prometa u Hrvatskoj. Talijanski turisti, prema podacima sustava turističkih zajednica, u Hrvatskoj su u 2014. ostvarili nešto manje od milijun dolazaka i oko 4,7 milijuna noćenja što je porast u noćenjima od jedan posto te u dolascima od tri posto. U Istri su ostvarili 388,3 tisuće dolazaka što je porast od četiri posto te 1,9 milijuna noćenja što je plus od jedan posto.
Inače, prema udjelu u broju noćenja, talijansko emitivno tržište peto je po važnosti za Hrvatsku, a Talijani Hrvatsku preferiraju za duge odmore te se ona nalazi na petom mjestu omiljenih odmorišnih destinacija. Hrvatska kao turistička destinacija na talijanskom tržištu, kako tvrde njihovi organizatori putovanja, ima imidž bliske i ekološki očuvane destinacije, dobrog odnosa cijena i kvalitete te čistog mora i prirode pa je optimalna za nautičare.
Na BIT-u, na kojem su glavna tematika oduvijek bile inovacije i trendovi u turizmu predstavlja se oko 2.000 izlagača iz više od stotinu zemalja. Posebna pozornost na ovogodišnjem sajmu dana je luksuznoj i poslovnoj ponudi turističkih proizvoda, novim tehnologijama u turizmu te sasvim novom segmentu posvećenom umjetnosti i kulturi te gastro-eno proizvodima. (B. BAN)