Drugi svjetski kongres gastronomije IAGI - International Art of Gastronomy in Istria - održat će se i ove godine u Umagu, 1. i 2. ožujka u hotelu Sol Garden Istra.
Visoko pokroviteljstvo manifestaciji ponovno je dao predsjednik države Ivo Josipović, a glavni podupiratelji su Grad i Turistička zajednica Umaga. Ove godine partner IAGI-iju je Karlovačka županija koja će svoju kulinarsku baštinu predstaviti prvoga dana.
Cijeli program na konferenciji za novinare predstavili su dogradonačelnik Mauro Jurman, župan Karlovačke županije Ivan Vučić, predsjednici Udruge kuhara Istarske i Karlovačke županije Zoran Stanisavljević i Ivan Borovec, direktorica Turističke zajednice Karlovaćke županije Dina Begić te, kao glavni organizator, direktor novinsko-nakladničke kuće Robinson iz Zagreba Stjepan Odobašić.
Namjera IAGI-ja jest drugim zemljama predstaviti hrvatsku gastronomsku baštinu, a na ovom kongresu sudjelovat će Rusija, Njemačka, Tunis, Gruzija, Grčka, Turska, Island, Slovenija, Rumunjska, Italija, Mađarska, Poljska i Bosna i Hercegovina, koje je će također predstaviti svoja autohtona jela na predavanjima i degustacijama.
Akreditirali su se brojni domaći i strani novinari. Odobašić je naglasio da je dolazak potvrdio i predsjednik WACS-a, Svjetske federacije kuhara, koja broji više od deset milijuna članova Gissur Gudmundsson s Islanda.
- Želja nam je našu kuhinju predstaviti svijetu kao turistički proizvod i to pod motom "Neka autohtono postane globalno". Osim prirodnih ljepota imamo puno toga za ponuditi na tanjuru, istaknuo je Stanisavljević.
Karlovački župan kazao je da do 1998. nisu imali niti jedan hotel, tek privatni smještaj, a danas ih već imaju desetak, neki čak s četiri zvjezdice. Dolaze u Umag sa sedam restorana, dva autobusa gostiju i želja im je osim kuhinje predstaviti i sva ostala turistička bogatstva toga kraja, naveo je Vučić.
Prvi i drugi dan svečane će večere pripremati 30-ak kuhara iz naše i Karlovačke županije. Osnovni cilj IAGI-a je zbližavanje gastronomskih stručnjaka i ljubitelja autohtone kuhinje, promocija turističkih ljepota Hrvatske i slanje poruke turistima da su Istra i Hrvatska pravi gastronomski raj. (T. KOCIJANČIĆ)