Svjestan svoje velicine

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U dizajnerskom smislu i nova je gneracija Subaru Outbacka potpuno atipicna pojava. Svjestan svoje velicine, svoje klasicne monumentalnosti, Outback i u novom mileniju ide postpuno svojim putem. I ima pravo. Upravo zbog poštovanja klasike postao je u moru istih, dizajniranih uz pomoc kompjutorskih programa, apsolutno - originalan. Naravno, buduci da se radi o povišenom karavanu, ili u nekom smislu «light» crossoveru, te 17-incnim naplacima, Outback itekako privlaci velicinom ali i dojmom koji ostavlja. No i dalje je rijec o klasici.

Ono po cemu je ova generacija Outbacka revolucionarna je cinjenica da je ispod «haube» po prvi put u svojoj povijesti smjestila dizelski agregat. I opet posebnost - jedini je to dizelaš organiziran kao boxer. Štoviše, danas je opcenito iznimno teško pronaci boxer motore jer ih je vecina proizvodaca napustila osamdesetih godina. No Subaru to, s punim pravom, nije ucinio.

No apsolutno prvi - razlog zbog kojeg se kupuje ma koji Subaru, a Outback pogotovo, su vozne osobine. Naime, svaki Outback ima pogon na sve kotace tako da mu je upravljivost naprosto zadivljujuca. Toliko je precizan i izdržljiv, toliko može ignorirati svaku vašu želju za zanašanjem da vas cak može i - iznervirati.

Outback je suvereno vozio kao da je rijec o najsušem, tek postavljenom mikroasfaltu. Izlazak na blatnjave kolnike, možda bi ih preciznije bilo nazvati šumskim putovima, jednako je siguran. Odlazak na zasnježene predjele, ma koliko je «južina» snijeg dovela do razine «bljuzge», pokazao je jednako besprijekorno ponašanje. Permanentni pogon na sve kotace ni u jednom trenutku nije zakazao a u neke ekstremnije situacije se nismo ni upucivali, jer ipak nije rijec o automobilu za «ekstreme», pa to od njega nismo ni tražili.

Jasno je i nama - hvalospjevi imaju svoju cijenu. No kada se mora izbrojiti 320 tisuca kuna pojavljuje se i niz upitnika. Ponajprije, ma koliko bio tih konkretni dizelski boxer, ipak je rijec o ageragtu klasicne ili cak prosjecne snage od 150 «konja». Zatim, kolikogod napravljen od vrhunskih materijala i nikad u situaciji da mora opozivati svoje primjerke, ipak je rijec o jednom klasicnom, mada povišenom, karavanu. Pa je cijenu opet teško braniti.

Nabrojimo li opremu, uocit cemo da je potpuna, sveobuhvatna - primjerice sjedala su elektronamjestiva i grijana, retrovizori se automatski zaklapaju, na krovu je otvor, audiosustav ima i izmjenjivac za 6 CD-a, svjetla su ksenonska - ali vrlo slicnu pronalazimo i kod drugih. Pa i integralni pogon nije više ni tako rijedak, niti posebno skup. Da, ali to je - Subaru.


Podijeli: Facebook Twiter