U dizajnerskom smislu i nova je gneracija Subaru Outbacka potpuno
atipicna pojava. Svjestan svoje velicine, svoje klasicne
monumentalnosti, Outback i u novom mileniju ide postpuno svojim putem.
I ima pravo. Upravo zbog poštovanja klasike postao je u moru istih,
dizajniranih uz pomoc kompjutorskih programa, apsolutno - originalan.
Naravno, buduci da se radi o povišenom karavanu, ili u nekom smislu
«light» crossoveru, te 17-incnim naplacima, Outback itekako privlaci
velicinom ali i dojmom koji ostavlja. No i dalje je rijec o klasici.
Ono po cemu je ova generacija Outbacka revolucionarna je cinjenica
da je ispod «haube» po prvi put u svojoj povijesti smjestila dizelski
agregat. I opet posebnost - jedini je to dizelaš organiziran kao boxer.
Štoviše, danas je opcenito iznimno teško pronaci boxer motore jer ih je
vecina proizvodaca napustila osamdesetih godina. No Subaru to, s punim
pravom, nije ucinio.
No apsolutno prvi - razlog zbog kojeg se kupuje ma koji Subaru,
a Outback pogotovo, su vozne osobine. Naime, svaki Outback ima pogon na
sve kotace tako da mu je upravljivost naprosto zadivljujuca. Toliko je
precizan i izdržljiv, toliko može ignorirati svaku vašu želju za
zanašanjem da vas cak može i - iznervirati.
Outback je suvereno
vozio kao da je rijec o najsušem, tek postavljenom mikroasfaltu.
Izlazak na blatnjave kolnike, možda bi ih preciznije bilo nazvati
šumskim putovima, jednako je siguran. Odlazak na zasnježene predjele,
ma koliko je «južina» snijeg dovela do razine «bljuzge», pokazao je
jednako besprijekorno ponašanje. Permanentni pogon na sve kotace ni u
jednom trenutku nije zakazao a u neke ekstremnije situacije se nismo ni
upucivali, jer ipak nije rijec o automobilu za «ekstreme», pa to od
njega nismo ni tražili.
Jasno je i nama - hvalospjevi imaju svoju cijenu. No kada se mora
izbrojiti 320 tisuca kuna pojavljuje se i niz upitnika. Ponajprije, ma
koliko bio tih konkretni dizelski boxer, ipak je rijec o ageragtu
klasicne ili cak prosjecne snage od 150 «konja». Zatim, kolikogod
napravljen od vrhunskih materijala i nikad u situaciji da mora
opozivati svoje primjerke, ipak je rijec o jednom klasicnom, mada
povišenom, karavanu. Pa je cijenu opet teško braniti.
Nabrojimo li opremu, uocit cemo da je potpuna, sveobuhvatna -
primjerice sjedala su elektronamjestiva i grijana, retrovizori se
automatski zaklapaju, na krovu je otvor, audiosustav ima i izmjenjivac
za 6 CD-a, svjetla su ksenonska - ali vrlo slicnu pronalazimo i kod
drugih. Pa i integralni pogon nije više ni tako rijedak, niti posebno
skup. Da, ali to je - Subaru.