Svijet automobila doživjet će oko 100 prinova

Hyundai i30
Hyundai i30

Najava novih modela automobila za ovu godinu, skoro da je jednako bogata kao što je primjerice bila i ona na početku 2008. Prošećimo stoga po klasama i pogledajmo najavljene novitete.

Segment malih automobila, dužine oko 3,5 metara se posljednjih godina silno razmahao. I dok je prije desetak godina bio pomalo "zapušten", danas ne samo da nudi mnogo nego i vrlo neobično. Jedan od takvih "neobičnih" je sportski citroën DS1, ali mnogo je značajnije da se ove godine očekuje nova generacija masovno prihvaćenog hyundaija i10.

U zoni prema za broj većem B segmentu nalaze se nova generacija minija, ne neke od njegovih "bezbrojnih" izvedenica već standardni model te Opelov ljepotan adam.

Pojavit će se i nova generacija Škodine fabije. Fabija ostaje kraća od 4 metra, a estetika joj se u cijelosti usklađuje s viđenim kod citigoa ili pak rapida.

Mitsubishi se povezao s Nissanom kako bi u B segmentu, po uzoru na micru, dobio svog predstavnika. Naziv mu je mirage. Mnogo pak ozbiljnije djeluje najava Opela kako se već u Frankfurtu kani pojaviti s novom generacijom corse. Stiže nam i nova generacija alfa romea MiTO.

Renault nastavlja razvijati clio liniju. Stiže tako karavan, a s veseljem se očekuje i RS izdanje. Redizajnirat će se KIA soul, a u sličan proces trebao bi krenuti i Suzukijev splash. Na razmeđi prema kompaktnoj klasi nalazi se nova generacija Nissanovog notea.

Fiat se pak baca na posao razvoja 500 L linije. Još će je produžiti kako bi dobio monovolumen spreman za prihvat 7 putnika.

Kompaktna klasa, najnapučenija i za velik broj europskih proizvođača najvažnija, ove godine kao da ne nudi neke silne novitete. Ipak kad se vidi da primjerice Peugeot najavljuje kako bi do konca godine tržištu ipak mogao isporučiti novu generaciju modela 308, kada je više no sigurno da će Mazda ponosno prezentirati novu generaciju "trojke", da se redizajnira Renaultov fluence te da još uvijek nije isključena mogućnost da će doći i do konkretizacije realizacije nove generacije meganea, ne bismo se baš trebali žaliti.

K tome, došli smo u zonu u kojoj ne miruju ni "premium" proizvođači. Pa tako BMW najavljuje "jedinicu" u GT izdanju, Audi velike nade polaže i sedan verziju A3, dok će Mercedes A i B segmentu podariti najsnažnije, AMG opcije. I što je još važnije - nova generacija C klase dodatno će pojačati ionako veliko zanimanje za "trokraku zvijezdu". Veselimo se, kao i svi ostali zaljubljenici u svijet na četiri kotača novitetu iz Alfa Romea što će zamijeniti 159 - giuliji.

Vratimo li se u središte kompaktne klase jer zadnji modeli koje smo spominjali nalaze se u D segmentu, pronaći ćemo hyundaijev 3-vratni model i30 te novu generaciju KIA-inog pro-cee'da. I vrlo popularni Chevroletov cruze stigao je u zonu kad mu treba "zatezanje bora" - promijenjena su mu prednja svjetla i cjelokupna maska tako da na jesen imamo cruze u sedan i hatchback verziji s novim licem.

Volkswagen u prodaju pušta golf VII u karavanskoj verziji, a Europa će se sasvim sigurno s velikim zanimanjem okretati i za novom, limuzinskom generacijom octavije. Kod monovolumena najviše se nekako očekuje od Citroënovog C4 picassa i Seatove altee, a u prodajnom smislu kompaktnu će klasu silno uzdrmati, i tržište uzbuditi, toyota auris.

Šetnju klasama C i D završili bismo s ford mondeom. Atraktivni i godinama dobro znani model već se trebao pojaviti, no čitava je priča prolongirana na nekoliko mjeseci. No 2013. će ipak definitivno biti njegova godina, makar u pojavnom smislu jer riječ je u svakom slučaju o atraktivnom automobilu.

Godina što je prije nekoliko dana započela donosi obilje noviteta. Za one koji imaju, ali i za one koji - nemaju. Kako će se reflektirati na hrvatsko tržište, teško je prognozirati jer ono je ovisno o zakonskoj regulativi.

Mnogo čak više no o samoj činjenici da nas nastavlja tresti jedna od najvećih recesija u novijoj povijesti, izuzmemo li ratno vrijeme kada pojam ma kakvih gospodarskih tokova apsolutno nestaje, kriza je na razini sredine osamdesetih godina prošlog stoljeća. Bude li se ipak ma što mijenjalo na bolje, oni koji krenu u zamjenu svog automobila imat će što birati. (E. PRODAN/Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter