Sva istarska turistička središta s nestrpljenjem dočekuju ovaj produženi vikend kada će se na more zaputiti veći broj njemačkih i austrijskih turista zahvaljujući blagdanu Duhova. Upravo bi ta veća navala gostiju trebala Poreču, Rovinju, Umagu, Puli, Novigradu i Rapcu osigurati bolje predsezonske brojke. Prema podacima iz županijskog TZ-a u tom bi se periodu trebalo ostvariti više od 160 tisuća noćenja što je porast za 60 posto u odnosu na lanjske blagdane. Doduše, zbog drugačijeg rasporeda posebno Uskrsa prvi dio predsezone minuse knjiže gotovo sva veća turistička središta.
U Rovinju podbacili njemački gosti
Tako je primjerice u Rovinju, koji jedini u Hrvatskoj premašuje godišnje tri milijuna noćenja, u svibnju imaju čak 25 posto manje noćenja. Doduše, od početka godine do kraja svibnja imali su osam posto više gostiju (82.779), međutim tri posto manje noćenja (307.338), odnosno 10 tisuća manje. Za ovaj vikend očekuju 45.000 noćenja.
- U prvih pet mjeseci najveći su pad noćenja iskazali gosti iz Njemačke (36 posto) i Nizozemske (14 posto), dok su sva ostala emitivna tržišta iskazala rast, pogotovo talijansko, austrijsko, slovensko i tržište Velike Britanije. Očekujemo dobro popunjenje naših kapaciteta u lipnju kada će se, sudeći po bukingu, nadoknaditi minus zabilježen u svibnju, smatra direktorica rovinjskog TZ-a Odete Sapač.
Ni Poreč se ne može pohvaliti rezultatom za prvih pet mjeseci. U tom su periodu ostvarili 87.765 dolazaka što je za dva posto manje nego prethodne godine, te 350.257 noćenja što je za 13 posto manje.
Rezultat ostvarenih noćenja je logičan s obzirom da su katolički praznici lani bili u svibnju, dok su ove godine svi pomaknuti u lipanj. Dodatna otegotna okolnost je lošije vrijeme koje je rezultiralo smanjenim brojem noćenja vikend gostiju, kaže nam direktor porečkog TZ-a Nenad Velenik koji također očekuje dobre Duhove prema najavama iz dvije najveće hotelske kuće na tom području - Plave lagune i Riviere Adrije, odnosno preko 40 tisuća noćenja.
Umagu odlično ide sport i wellness
Manje je noćenja i gostiju bilo i na samom sjeveru, iako su zadovoljni što su imali porast broja noćenja i dolazaka gostiju koje zanima aktivan odmor i wellness.
- Ono što posebno veseli to je porast broja realiziranih noćenja u proizvodima na kojim destinacija Umag gradi svoju prepoznatljivost na turističkom tržištu i to čak 22 posto. Ostvarili smo povećanje noćenja u proizvodu nogometa od 23 posto, biciklizma od 8 posto, wellnessa od 12 posto i tenisa od značajnih 39 posto zbog otvaranja Teniske Akademije Katoro. Međutim, vrijednost ovih rezultata umanjena je noćenjima u svibnju koji ej u odnosu na lanjski slabiji za čak 20 posto, kaže nam direktorica umaškog TZ-a Sanda Bravar Radizlović. Stoga Umag u prvih pet mjeseci bilježi pad od četiri posto u dolascima i osam posto u noćenjima. (B. BAN)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU