Svi dnevni listovi bilježe pad prodaje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Financijska kriza pritisnula je sve tvrtke u Sloveniji pa tako i medijske kuce, posebice dnevne novine. Vec godinama slovenski dnevnici bilježe pad prodaje, ukljucujuci i one najbolje, i to se velikim dijelom može pripisati jacanju interneta, što je trend i svugdje u svijetu. Od jesenas, pojavom recesije, trendovi prodaje za slovenske novine još su gori. Najveci pad bilježe Slovenske novice, koje su lani u rujnu prodavale 90 tisuca primjeraka novina dnevno, da bi se u rujnu ove godine ta brojka smanjila za oko 12 tisuca. Za razliku od Hrvatske, gdje nitko živ ne zna koliko se kojih novina tocno proda, a novinski se izdavaci redom hvale pretjeranim brojkama, u Sloveniji je stvar posve transparentna, i to unatrag posljednjih pet godina.

Novinski izdavaci, osim objave broja tiskanih primjeraka u impresumu novina, predaju i podatke o broju primjeraka prodanih novina Udruzi oglašivaca Slovenije (Slovenska oglaševalska zbornica). I pritom rijetko tko dostavlja netocne podatke jer Udruga oglašivaca šalje svoje revizore, koji u racunovodstvima novinskih kuca mogu provjeriti dane informacije.

- I da nema krize, prodaja obicnih dnevnih novina bi padala zbog interneta. Otkako se u Sloveniji javno objavljuju podaci o prodaji, trend je silazan. Kriza je najviše pogodila poslovne novine jer upravo je ta vrsta casopisa jedina bilježila rast uoci recesije. Primjer za to su Finance, koje su jedine u Sloveniji uoci krize bilježile rast, rekao nam je Peter Frankl, glavni urednik i direktor poslovnih dnevnih novina Finance iz Ljubljane.

Peter Frankl kaže da je vrlo teško prognozirati što ce se dogadati jer kao što nitko zna koliko ce dugo kriza trajati, tako je teško reci što ce biti s prodajom novina. Komentirajuci i istovremeni pad oglašavanja, kaže da su oglašivacki budžeti manji, dijelom zbog pada prodaje novina, no smanjeno oglašavanje najviše je posljedica globalne krize. No, on i kaže: «Možda su i novine opcenito loše, a ljudi zbog toga i manje citaju.» O tome pak što misli o tome da u Hrvatskoj izdavaci nemaju obavezu dati podatke o prodaji novina, Peter Frankl kaže: «To je tragedija, jer tržište nije transparentno. Svugdje je to normalna stvar.»

Inace, Slovenske novice su najtiražnije dnevne novine u Sloveniji, i dio su grupacije u koju se još ubrajaju Delo i Vecer, a u vlasništvu su Pivovarne Laško. Dnevnik je u vlasništvu tvrtke DZS, tocnije slovenskog tajkuna Bojana Petana. Žurnal 24 je u vlasništvu austrijske Styrije, dok su Finance u vlasništvu švedske novinske grupacije Bonnier.


Podijeli: Facebook Twiter