U prošloj je godini diljem svijeta film Vinka Brešana "Svećenikova djeca" pogledalo više od 113 tisuća gledatelja, izvijestio je francuski WIDE, međunarodni prodajni zastupnik filma koju je hrvatsku premijeru imao prije dvije godine. Za usporedbu ovom zaista velikom uspjehu hrvatskog filma u svijetu evo podataka o tome kako su na domaćim kino blagajnama prošla tri najgledanija hrvatska filma: zaključno s 15. prosinca 2014. hrvatski filmovi prodali su 99. 636 ulaznica!!?
Najgledaniji film godine (još uvijek je u kinodistribuciji) treći je nastavak priče o dječaku Koku, "Ljubav ili smrt" u režiji Daniela Kušana s 36. 738 tisuća gledatelja. Na drugo mjesto s 23. 378 su "Majstori" Dalibora Matanića, a treći je pobjednik 61. Pule "Broj 55" Kristijana Milića, koji je još uvijek pred kino-publikom, a do polovice prosinca pogledalo ga je14. 136 gledatelja. Da podsjetim, Brešanovu humornu dramu o mladom svećeniku koji provodi neobičnu pronatalitetnu politiku na jednom otoku, u hrvatskim kinima je u 2013. vidjelo više od 158 tisuća gledatelja!
Prema podacima o gledanosti Brešanova filma u svijetu, koje prenosi Hrvatski audiovizualni centar, film je u Njemačkoj vidjelo 42.553 gledatelja, u Brazilu 31.454, u Italiji 21 tisuća, u Mađarskoj 6.340, u Grčkoj 6.129, a u Poljskoj njih 5.859, što je ukupno 113.335 gledatelja. Za Meksiko, Francusku, Argentinu, Belgiju, Bugarsku, Španjolsku, Litvu, Norvešku, Island, Portugal, Rumunjsku, Rusiju, Tursku, Ujedinjeno Kraljevstvo i Irsku te SAD, podaci o distribuciji očekuju se tijekom ove godine.
Međunarodnu premijeru film je imao na festivalu u Karlovym Varyma, nominiran je za Nagradu Europske filmske akademije kao najbolja europska komedija, te je osvojio Zlatnog delfina za najbolji igrani film na Međunarodnom filmskom festivalu Festroia u Portugalu.
Riječ je o adaptaciji istoimene drame pisca, scenarista i skladatelja Mate Matišića, koji je za film napisao scenarij i glazbu, a nastao je u produkciji zagrebačkog Interfilma i koprodukciji beogradskog Zillion Films, a sufinanciran je sredstvima Hrvatskog audiovizualnog centra i Eurimagesa. To je najgledaniji hrvatski film od 2000. i prvi hrvatski film od osamostaljenja koji je ušao u redovnu distribuciju u kinodvorane u Njemačkoj i Austriji, a otkupljen je za prikazivanje u 29 zemalja. (M. ĆURIĆ)