Svečano pušten u promet granični prijelaz Sočerga

Granični prijelaz Požane/Sočerga (G. ČALIĆ ŠVERKO/arhiva)
Granični prijelaz Požane/Sočerga (G. ČALIĆ ŠVERKO/arhiva)

Novoizgrađeni granični objekt na graničnom prijelazu Sočerga  svečano je otvoren u prisutnosti predstavnika Direkcije za investicije i nekretnine Ministarstva pravosuđa Republike Slovenije, te ministarstava unutarnjih poslova Slovenije i Hrvatske.

Investitor je resorno slovensko ministarstvo. Uređenje ovog slovenskog prijelaza sufinancirano je sredstvima Fonda za vanjske granice Europske unije. Vrijednost investicije, izgradnje objekta i vanjskog uređenja je oko milijun eura, pri čemu 75 posto otpada na sredstva iz europskih fondova. Novi objekt građen je po ekološkim standardima za gradnju energetski štedljivih objekata.

Novoizgrađeni granični objekt slovenski policajci koriste od sredine prosinca prošle godine kada su im se pridružile i hrvatske kolege sa Požana pa putnici prolaze samo jednu, umjesto dvije granične kontrole. Zajedničkom graničnom kontrolom hrvatske i slovenske policije na Sočergi, na jednom mjestu i s jednim zaustavljanjem - tzv. one stop control - nastoji se olakšati protok prometa između dvije države koje dijeli šengenska granica.

Svečanosti na Sočergi prisustvovali načelnik Policijske postaje Buzet Denis Merlić sa suradnicima te gradonačelnik Buzeta Siniša Žulić koji je stigao na poziv Danijela Cepa, dožupana zbratimljene općine Kopar.

Dožupan Kopra Danijel Cep tom je prigodom istaknuo da iako se radi o formalnom otvaranju graničnog prijelaza da se nada da će se on vrlo brzo zatvoriti i dobiti neku drugu turističku ili gospodarsku namjenu.

Prijelaz povezuje područje Kopra i Buzeta i omogućava djelotvornu zajedničku graničnu kontrolu slovenske i hrvatske policije, sve do trenutka kada će i Hrvatska postati dijelom jedinstvenog šengenskog područja bez granica.

Uređenje graničnog prijelaza i uspostava sustava zajedničke kontrole na Sočergi jedan je od koraka na putu do otvaranja Sočerge za sav međunarodni teretni promet. Podsjetimo, 2008. godine, slovenska Vlada prvo je u cijelosti zabranila teretni promet, a potom ga omogućila, ali samo za kamione čija najveća dozvoljena težina ne prelazi 7,5 tona nosivosti. (G. ČALIĆ ŠVERKO)


Podijeli: Facebook Twiter