Sve za turizam i ugostiteljstvo na jednom mjestu

Eduardo Mainardi uručuje pobjednički pehar najboljem pizzaiolu Ljubi Rakovcu (Sergio CRASELLI)
Eduardo Mainardi uručuje pobjednički pehar najboljem pizzaiolu Ljubi Rakovcu (Sergio CRASELLI)

U sklopu jubilarnog tridesetog međunarodnog Sajma prehrane, pića i opreme za turizam Promohotel koji je u porečkoj dvorani Žatika održan od 18. do 21. ožujka, održano je i prvo Otvoreno prvenstvo Istre za najboljeg pizza majstora.

Ovo u nas dosad neuobičajeno natjecanje okupilo je devet pizzaiola iz Buzeta, Pule, Zagreba, Umaga, Lovrana i Poreča. Natjecatelji su morali donijeti vlastito tijesto (budući da dobro tijesto za pizzu mora stajati 24 sata), te od njega i dobivenih namirnica pripremiti i ispeći dvije pizze: za sve je obavezna bila piza margarita, a druga je mogla biti po slobodnom izboru. Žiri je bio vrlo vjerodostojan, a činili su ga predsjednik slovenske Pizza talent akademije Boris Sardot, tehnolog proizvodnje brašna u talijanskom mlinu Agugiaro Nicola Demo, vlasnik brtoniškog restorana San Rocco Tulio Fernetich, i vlasnik novigradskog lokala Pepe bianco, pepe nero Marin Rendić. Žiri nije ocjenjivao samo okus i opći dojam gotovih pizza, već i izgled, čistoću i način rada svakog pizzaiola, urednost radne površine, prezentaciju gotove pizze, i nakon zbrajanja svih tih složenih parametara, pobjednikom prvog Otvorenog prvenstva Istre proglašen je Ljubo Rakovac, zaposlen u pizzeriji Barkun u Puli.

Uz pobjednički pehar, kojeg mu je uručio osobno Eduardo Mainardi, vlasnik tvrtke Mainardi koja se bavi distribucijom prehrambenih proizvoda (koje je inače predstavila na najvećem i najdinamičnijem štandu ovogodišnjeg Promohotela), Rakovac je ovom pobjedom zaslužio i direktni plasman na svjetsko prvenstvo pizzaiola - Campionato Mondiale della Pizza - koje će se održati krajem svibnja u Parmi. Drugo mjesto osvojio je Manuel Melon iz Kantine Melon u Petroviji kraj Umaga, a treće Matija Smokrović iz pizzerije Delfino u Lovranu.

Polugotove palačinke

Atraktivno natjecanje pizzaiola bilo je samo jedno od mnogih zanimljivih događanja na sajmu Promohotel, pogotovo na štandu tvrtke Mainardi, gdje je svakog dana bilo demonstracija pripremanja pojedinih jela, od rižota do salata, i degustacija zanimljivog asortimana smrznutih polugotovih ili konzerviranih namirnica koje Mainardi na istarsko turističko tržište plasira preko novigradske tvrtke Istarski gušti. Među tim je proizvodima i brašno za pizzu, pa odatle i pokroviteljstvo nad natjecanjem pizzaiola, ali i razne neobične zanimljivosti, poput vakumiranih polugotovih palačinki koje treba samo podgrijati i obogatiti nadjevom, a te su palačinke jedini proizvod za kojeg je Nutella dala suglasnost za zajedničko "sljubljivanje" na javnim manifestacijama.

Gastronomskih zanimljivosti za posjetitelje sajma koji su na Promohotel došli izvidjeti čime bi obogatili ponudu svojih hotela, restorana, kafića i drugovrsnih ugostiteljskih lokala bilo je napretek, pa od mnoštva izdvojimo, primjerice, distributere sladoleda koji su pokazali da se ova slastica ne mora služiti samo na "kuglice" već i drugačije, distributere piva koji su svakom zainteresiranom posjetitelju strpljivo objašnjavali razliku između pojedinih vrsta i tipova piva i ulogu pojedinih sastojaka u tim razlikama, ili pak distributere konjaka kod kojih se na nepcu itekako zorno mogla proučiti razlika između konjaka starog 12 i 20 godina.

Važan događaj na ovogodišnjem Promohotelu bio je i Dan Vojvodine, tradicionalnog sajamskog partnera koji se ovdje sa svojim proizvođačima prehrambenih proizvoda i ugostiteljsko-turističke opreme predstavlja već petu godinu. Sam Dan Vojvodine, na sajmu upriličen u petak, bio je prigoda da se predstavi projekt "Bogatstvo različitosti", osebujna kombinacija gastronomske i folklorne prezentacije kojom su se, pred brojnim okupljenim uzvanicima, predstavili obiteljska poljoprivredna gospodarstva, proizvođači, udruge i organizatori gastronomskih manifestacija iz vojvođanskih mjesta Donji Tavankut, Kovilj, Golubinci, Bački Petrovac, Turija, Banoštor, Skorenovac, Čortanovci, Grocka, i Futog, odakle su uz proizvođače poznatog futoškog kiselog kupusa u Poreč došli i tamburaši.

Mangulice bez kolesterola

Dan Vojvodine otvorili su pohvalama dosadašnjoj i razmjenom poziva na daljnje obogaćivanje već dvanaestgodišnje suradnje između Istarske županije i Autonomne pokrajine Vojvodine predsjednik tamošnjeg Pokrajinskog sekretarijata za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost spolova Miroslav Nikić, direktorica Promohotela Ivana Štiković, predsjednica Hrvatske gospodarske komore Pula Jasna Jaklin Majetić, te načelnik županijske uprave Valerio Drandić. Uz tamburašku glazbu, uzvanicima su zatim ponuđene vojvođanske delicije, među kojima su se isticali vojvođanski kulen (malo ljući nego slavonski), šunke i drugi proizvodi od niskokolesterolnog mesa svinje mangulice, odlična vojvođanska vina, no kako se moglo čuti u nastavku sajma, istarski su poslovni partneri ponajviše bili zainteresirani, sklopivši s Vojvođanima i nekoliko konkretnih poslova, za ugostiteljsku i turističku opremu.

Ta je oprema u ponudi Promohotela i dominirala, i izlagano je doista sve što bi nekom hotelu ili lokanu moglo zatrebati - od štednjaka, perilica, posuđa, do namještaja, sanitarija, radne odjeće, pribora i sredstava za čišćenje, dekorativnih elemenata, a neki su od tih štandova - poput onog s vibrirajućim masažnim stolicama - motivirale posjetitelje i na dulje zadržavanje.

Promonatura odnosno 14. sajam autohtonih i ekoloških proizvoda, partnerska manifestacija Promohotelu, smještena je u predvorju prizemlja dvorane Žatika i također je privukla mnoštvo posjetitelja ponudom mesnih i mliječnih proizvoda, vina i sokova, prirodnih kozmetičkih preparata i mnogočega drugog. U zadnjim minutama sajma, dok su zadnji posjetitelji polako napuštali dvoranu a izlagači pakirali i razmontiravali svoje štandove, za dojmove o tridesetom Promohotelu i 14. Promonaturi upitao sam vidno umorne ali zadovoljne direktorice ove dvije manifestacije, Ivanu Štiković i Vlastu Radoičić.

Mnogo poslovnih kontakata

"Trideseti Promohotel bilježi izuzetno dobar odaziv, svi izlagači s kojima smo razgovarali jako su zadovoljni ostvarenim poslovnim kontaktima te najavljuju dolazak i dogodine. Njihov je dojam također da je ovogodišnji Promohotel, na kojemu imamo 20 posto više izlagača nego lani, podignut na višu razinu upravo u tom poslovnom smislu, da su poslovni razgovori bili izraženiji nego prijašnjih godina. Vjerujemo da je tome pridonijela i raznovrsnost ponude sajma, koja može zadovoljiti interes i velikih poslovnih kuća, i vlasnika malih lokala, restorana i kafića, koji se žele opremiti i opskrbiti za predstojeću turističku sezonu, a na Promohotelu se sve što im treba može naći na jednom mjestu", rekla nam je Ivana Štiković iz porečke tvrtke Studio 053, glavnog organizatora sajma Promohotel.

Vlasta Radoičić je vrlo zadovoljna i kako je uspjela Promonatura, jer se na njoj nanizalo čak pedesetak izlagača, što je za dvjestotinjak kvadrata izložbenog prostor impozantno, ali je i pokazatelj da će za sljedeću godinu Promonatura trebati više prostora te se zajedno s Promohotelom vjerojatno proširiti i na gornje etaže dvorane Žatika. Radoičić je posebno zadovoljna što se na Promonaturi našlo čak 11 certificiranih ekoloških proizvođača s eko-markicom na svojim proizvodima, što je ovogodišnju Promonaturu učinilo posebnom. (Davor ŠIŠOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter