Svako vrijeme ima svoje škrce

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

S nestrpljenjem ocekivana premijera Moliereove komedije «Škrtac» sinoc je održana u rijeckom Brodogradilištu «3. maj» u sklopu Rijeckih ljetnih noci. Vec i prije premijere o predstavi se dosta govorilo, najviše zbog kontroverznog plakata na kojemu su bivši premijer Sanader i njegova Vlada. Bolje reklame za jednu predstavu nije moglo biti, no od reklame ipak je važnije samo uprizorenje koje režijski i dramaturški potpisuje uvijek provokativni i društveno angažirani Oliver Frljic.

Nakon rijeckog «Turbofolka» i splitskih «Bakhi» hrvatsko kazalište dobilo je još jednu predstavu koja kriticki progovara o našoj društveno-politickoj zbilji. Kroz ruho Moliereove barokne komedije Frljic aludira na naše suvremene škrce koji pozivaju na stezanje remena, a brodogradilište «3. maja» poslužilo mu je kao metafora privatizacijskih paradoksa, akumulacije kapitala kod novih društvenih elita i socijalne neosjetljivosti.

Predstava je pocela vec na samom ulazu u škver, gdje su gledatelji «ukrcani» na transporter koji ih je doveo do pozornice postavljene ispred goleme hale za gradnju brodova. Scenografiju je osmislio Dalibor Laginja, koji je i ovoga puta suradnika imao u oblikovatelju svjetla Deniju Šesnicu. Na kostimografskom planu Sandra Dekanic poigrala se elementima stilske epohe baroka, a u predstavi se koriste i zanimljivi rekviziti koji su organizatore Rijeckih ljetnih noci nagnali da «Škrca» ne preporucuju mladima od 18 godina. Novo videnje Moliereova predloška utjelovili su Alen Liveric kao škrtac Harpagon, Jasmin Mekic (Cleante), Damir Orlic (Valere), Olivera Baljak (Frosine), Jelena Lopatic (Pudlica), Tanja Smoje (Elise), Anastazija Balaž Lecic (Mariane), Elena Brumini (Simon) i Alex ?akovic (Jacques/La Fleche).

 


Podijeli: Facebook Twiter