Svaki metar uređene rive košta sto tisuća kuna

Dio rive je i odmuljen (Manuel ANGELINI)
Dio rive je i odmuljen (Manuel ANGELINI)

Lučka uprava Pula stala je s radovima na uređenju dijela rive od Riječkog gata prema Velom Vrhu. Projekt koji je pulska Lučka uprava pokrenula 2011. godine kada je izgrađeno 20-ak metara nove obale na tom potezu, imala je svoj nastavak u studenom prošle godine kada je riječka tvrtka Sun Adria d.o.o. krenula s drugom fazom radova na tom dijelu. Vađen je mulj u blizini obale koja je nasipavana i širena, odnosno postavljeni su temeljni blokovi u dužini od 15 metara te se ravnalo cijelo područje.

Pregovori s ministarstvom

Doduše, metraža nije bila pretjerana, najprije 21 metar, potom otprilike isto toliko, a razlog je nedostatak financijskih sredstava da se projekt realizira prema zacrtanom sve do bivšeg platoa Yacht servisa ACI-ja. Naime, Lučka uprava Pula sve svoje prihode, odnosno gotovo sve, ulagala je u ovaj projekt, kao i sredstva koja bi pristigla od resornog Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture. No, trenutno sredstava više nema i radovi su stali nakon što se u posljednje tri godine izgradilo dakle 40 metara nove obale namijenjene prihvatu brodova.

- U pregovorima smo s Ministarstvom, tražimo njihovu subvenciju da bismo dovršili uređenje cijelog poteza, sve do bivšeg platoa ACI-ja. To je nekih 70 metara obale, a treba znati da gradnja jednog dužnog metra stoji sto tisuća kuna što znači da bi izgradnja 70 metara stajala sedam milijuna kuna. Ne može se govoriti o nikakvim rokovima jer ovisimo o novcu nadležnog ministarstva. Kada bi nam dali novac dovršili bismo odmah, ali to je nemoguće, pa je teško predvidjeti dovršetak radova, rekao je glasnogovornik pulske Lučke uprave Zoran Peruško.

Još tijekom 2011. godine Lučka uprava krenula je u izgradnju nove obale sjeverno od Riječkog mola. Tada je u prvoj fazi te godine izgrađen 21 metar nove operativne obale. Taj je dio izgrađen dijelom iz sredstava Lučke uprave, dijelom iz gradskog proračuna i iz sredstava resornog ministarstva. U projekt se krenulo jer, izuzevši Riječki gat, pulskoj luci nedostaje operativne obale na koju bi mogli pristajati brodovi za čije dolaske iz sezone u sezonu postoji sve više interesa.

U planu i lukobran

Realizacijom ovog projekta, izgradnjom cjelokupnog obalnog pojasa pulske luke od Riječkog mola do Mandrača, Pula bi dobila 120 metara prave rive. No, zbog nedostatka financijskih sredstava taj projekt iznimno sporo napreduje, pa se gradi 20 po 20 metara kako se sredstva osiguraju kroz pregovore s ministarstvom. Štoviše, Lučka uprava je uspjela u prošlosti osigurati dodatna dva milijuna kuna za radove, no, s obzirom na debeli minus u državnom proračunu iluzorno je uskoro očekivati dodatna sredstva.

Izgledno je, ipak, da će se i dalje nastaviti izgradnja u kratkim fazama pa će cijeli projekt zasigurno potrajati godinama. Osim ukoliko se ne uspije iz europskih fondova osigurati cjelokupni iznos. No, treba imati na umu da je Lučka uprava prema europskim fondovima kandidirala i projekt sanacije pulskog lukobrana, investicije vrijedne oko deset milijuna eura. Ravnatelj Lučke uprave Pula Donald De Gravisi ranije je već potvrdio da će i dalje kandidirati projekte prema EU fondovima i natječajima koje raspisuju domaća ministarstva jer je cilj urediti cijelo područje sjeverno od Riječkog mola prema Velom Vrhu. Na ovom dijelu obale pulskog zaljeva namjerava se privezivati veće brodove i jahte do 50 metara. (Goran ROJNIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter