Recesija je pojam koji se protekle dvije godine zasigurno daleko najcešce spominje u svjetskim medijima. No, i takva vremena za one koji znaju postaju pravi rudnik prilika. Kod nas su jednako zastupljene - afere! Pa što je onda logicnije nego spojiti te dvije stvari i od, u kriznim vremenima, kupnje nekog luksuznog dobra stvoriti aferu. Tako je, recimo, nedavno glavni ravnatelj HRT-a Vanja Sutlic nabavio 12 metara dugu jedrilicu proizvedenu 2005. Kupio covjek brod na javnoj dražbi, ali to nije prošlo neprimijeceno, pa je krenula prica: brod vrijedi milijun i pol kuna, a on ga je kupio za "sicu", pogodovalo mu se tijekom natjecaja, sve je to namješteno, odakle mu novci?
Nacionalna dalekovidnica i vecina zaposlenih cešce izazivaju podozrenje nego oduševljenje medu vecinom stanovništva, no slucaj njenog ravnatelja je ipak potrebno sagledati hladne glave. Takoder ni pravosude nije bez mrlja. Pa ipak, postoje i slucajevi gdje je sve cisto i koliko god to nekome ne odgovaralo, ovaj je jedan od takvih. U konkretnom slucaju, tko je nama ostalima kriv što ne pratimo oglase u Narodnim novinama i tražimo prilike prilagodene vlastitim afinitetima i takujinima.
Dakle, brod "Tara" s maticnom lukom Zadar jedrilica je marke Grand soleil, model 40, opremljena unutarbrodskim motorom Yanmar od 40 KS. Jedrilicu je, dakle, nabavio vlasnik automehanicarskog obrta FM Auto koji, medutim, nije placao rate leasinga. I onda je Hypo leasing radi naplate dijela svojih potraživanja (koji ukupno iznose 293.331 euro) podnio zahtjev za provodenjem ovrhe. Rješenje o ovrsi postalo je pravomocno 12. sijecnja 2009., te je odluceno da ce se radi namirenja dijela duga provesti prodaja jedrilice "Tara". Tijekom postupka na Trgovackom sudu u Splitu provedeno je vještacenje konkretnog plovila. Tako je dr. sc. Srecko Favro procijenio vrijednost jedrilice te je utvrdio da, s obzirom na trenutno stanje na tržištu, "Tara" vrijedi 135.000 eura, ili 994.576 kuna.
Sud je oglasio i prvu javnu dražbu za 26. lipnja 2009. u 9 sati, a za to se moglo doznati iz Narodnih novina broj 57. od 15. svibnja 2009. ili na oglasnim plocama splitskog Trgovackog suda, odnosno zadarske Lucke kapetanije. No, na tom prvom rocištu, gdje se po zakonu nije smjela prihvatiti ponuda ispod polovice procijenjene vrijednosti nekog dobra (u ovom slucaju jedrilice), nije bilo zainteresiranih.
Ovrhovoditelj je zatražio novo rocište, i doista, druga javna dražba organizirana je 21. kolovoza 2009. (NN br. 81 od 10. srpnja 2009.) uz blaži zakonski okvir - prihvaca se, naime, najbolja ponuda dok god je iznad jedne trecine vrijednosti "Tare". I doista, na toj javnoj dražbi pojavljuje se cak deset zainteresiranih kupaca, medu kojima i bivši pomorski policajac i dugogodišnji covjek od mora Leo Lemešic, zagrebacka tvrtka TRCZ, tvrtke Belle Adria, Puntica… te Vanja Sutlic.
Pravni aspekt posla, dakle, potpuno je transparentan, a eventualne sumnje odakle ravnatelju HRT-a toliki novac, mogu provjeravati nadležne institucije. S HRT-a su pak reagirali priopcenjem da ce ravnatelj Sutlic trošak kupnje financirati "dijelom iz prodaje starog broda, a dijelom iz kredita koji je podigao, što s obzirom na trenutnu placu od 16.000 kuna nece biti problem servisirati".