Sustav tijela je represivan, režim tijela totalitaristički


Izložba "Vlast tijela/ Tijelo Vlasti" čiji koncept potpisuje likovni umjetnik Damir Stojnić otvorena je do 23. svibnja u Kulturnom centru Lamparna u Labinu. Izlažu diplomanti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci: Dorotea Smrkinić, Silvana Vodnica Filičić i Dino Topolnjak, zajedno s već afirmiranim autorima i klasicima zastupljenim u kolekciji Muzeja moderne i suvremene umjetnosti Rijeka kao što su Vlaho Bukovac, Zdenko Balabanić, Tom Gotovac i Zlatko Kutnjak.

Izložba je ostvarena suradnjom triju institucija, Labin Art Expressa/ KUC "Lamparne", Akademije Primijenjenih Umjetnosti u Rijeci te Muzeja Moderne i Suvremene umjetnosti Rijeka gdje je izložba bila premijerno održana od 23. travnja do 3. svibnja.

Apologija prolaznosti

- Izložba propituje odnose nastale po relaciji straha za tijelo i straha od gubitka identiteta, dok je s druge strane, radi proklamacije "snage rase" neumoljiva, i po svaki fundamentalizam neugodna. Izložbom se univerzalnost te činjenice izvlači na vidjelo kao i moguće patologije koje izmiču ukoliko je previdimo, alternirajući frontu umjetničkog angažmana od socijalnog prema ontološkom art-aktivizmu. Apologija prolaznosti, uvijek aktualna tema Dance Macabrea gdje ruku pod ruku sa smrću idu i kralj i prosjak, dijete i starac, opravdava spajanje afirmiranih autora, pa i onih koji već odavno spadaju u klasike, zastupljenih u zbirci MMSU-a s autorima koji su tek diplomirali na riječkoj Akademiji, te ukazuje na autizam i kompulzivnost ljudske povijesti koji stvaraju privid cikličnosti vremena, rekao je na otvaranju izložbe Damir Stojnić.

On je ujedno naglasio da se nikako ne radi o bilo kakvoj konfrontaciji radova na kvalitativnoj razini, što bi smatrao tendencioznim i apsurdnim, već mu je namjera bila da slijedom navedene tematike putem izloženih radova obuhvati čim širi vremenski period koji, u ovome slučaju, obuhvaća tri stoljeća; Vlahu Bukovca iz 19., Balabanića, Gotovca i Kutnjaka iz 20. te Smrkinić, Vodnicu i Topolnjaka s početka 21. stoljeća. (Adriano ŠĆULAC)

VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU

 


Podijeli: Facebook Twiter