Suptilnost, lakoća i snaga majstora glazbe

(M.ANGELINI)
(M.ANGELINI)

Raritetno gostovanje prve flaute milanske Scale maestra Romana Puccija te ekskluzivna praizvedba kompozicije "Polapiu'" tršćanskog skladatelja Edoarda Milanija, napisane upravo za ovu priliku i inspiriranu zvucima Pule - zajedno s nadahnutim, uvjerljivim i suptilnim izvedbama ostalih glazbenih docenata, umjetnika i pedagoga - obilježile su u ponedjeljak dvosatni gala koncert u pulskom Circolu, kojim je otvoreno 14. izdanje Arena Internationala, tradicionalne manifestacije glazbenih radionica i koncerata koja će do 11. kolovoza na lokacijama u Puli, Fažani i Vodnjanu okupiti 80-ak učenika, studenata i glazbenih nastavnika glazbe iz Rusije, Njemačke, Italije, Slovenije i Hrvatske.

Istodobnu majstorsku lakoću i izvedbenu snagu maestra Puccija, publika je imala prilike čuti u izvedbi Donizettijeve "Sonate", zajedno s pijanisticom Tatianom Šverko te u triu s violončelisticom Dubravkom Jančić, u izvedbi suvremene kompozicije Ninzija Ortolana "Giugno 17".

U jednom od glazbenih vrhunaca večeri, ispraćeni posebno snažnim pljeskom publike, pulska violinistica Natalija Čabrunić Pfeifer (s vrlo uspješnom karijerom u ljubljanskom orkestru Opere i Baleta) te pijanist Vladimir Mlinarić iznimno su profinjeno izveli Williamsovu temu iz filma "Schindlerova lista".

U samom uvodu predstavio se pijanist Leonardo Angelini koji je zajedno s Tatianom Šverko otvorio koncert izvedbom "Mađarskog plesa" istarskog skladatelja Antonia Smareglie iz njegove opere "Sigetski vazal", da bi se zatim kappelmeister Eugen Sagmeister na orguljama predstavio kompozicijom koralom J.Pachelbela "Allein zu dir, Herr Jesu Christ".

Poslastica večeri bila je praizvedba kompozicije "Polapiu'" tršćanskog skladatelja Edoarda Milanija za flautu i elektronsku glazbu, koju je napisao upravo za ovaj gala koncert. Inspiriran, kako je rekao, zvucima Pule, vlaka, brodogradilišta Uljanik, pošte, Milani je uoči izvedbe ove atmosferične, sugestivne skladbe pojasnio publici da se poslužio elektronikom koja se nametnula kao nekonvencionalna glazba.

Kao solista, Vladimir Mlinarić na klaviru dojmljivo je izveo skladbu "Canonada" finskog skladatelja Mannija Rautioa, a zatim su violinistica Natalija Čabrunić Pfeifer i pulski gitarist Žarko Ignjatović (također na akademiji u Ljubljani i Mariboru) izveli "Historie du Tango - Caffe 1930" Astora Piazzolle.

Posljednje na programu bilo je remek dijelo Georgea Bizeta - melodije iz opere "Carmen" u aranžmanu Louisa Saara, autzvečli su ih Delio Malpera na violini (također Puležan na radu Zagrebu), violončelistica Dubravka Jančić i pijanist Vladimir Mlinarić.

Koncert su na bini uveličali izloženi portreti istarskih glazbenih velikana Antonia Smareglije, Luigia Dallapiccole i Nella Milottija, djela na koncertu prisutnog umjetnika Gualtiera Mocennija, kao i odabrane stranice Antonia Smareglie iz privatne arhive Germana Fiorantija. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter