Super Konzum primjer preuređenja u skladu s novim konceptom trgovine

(D.MEMEDOVIĆ)
(D.MEMEDOVIĆ)

Darko Knez, predsjednik Uprave Konzuma u srijedu je u Super Konzumu Pula održao prezentaciju o novim standardima poslovanja Konzuma. U sklopu predstavljanja Knez se posebno osvrnuo na uspješnu integraciju Mercatora u poslovanju Konzuma u Hrvatskoj.

Nakon preuzimanja prve Mercatorove trgovine u rujnu 2014. Konzum je, kako je naveo, integrirao čak 73 Mercatorove prodavaonice, jedno skladište i dva veleprodajna centra, s ukupno 1.515 zaposlenika. Istovremeno je, u skladu s odlukom AZTN-a, prepustio ili zatvorio 99 prodajnih mjesta Konzuma i Mercatora koji su ostvarivali više od 925 milijuna kuna godišnjeg prihoda.

U samoj integraciji fokus je bio, kako je rečeno, na rebrandingu, usklađivanju informatičkih sustava, prebacivanju na centralni sustav nabave dok su mentorski timovi iskusnih Konzumovih zaposlenika pružali dodatnu podršku i prijenos znanja, standarda i procedura svim novim zaposlenicima u prodavaonicama. Istovremeno su se snizile cijene, kupcima ponudile češće akcije i uveo novi, svježi asortiman.

U Puli rast prosječan rast od 30 posto Prije prezentacije o rezultatima koje bilježe preuređene prodavaonice Knez je sa suradnicima i novinarima obišao pulski Super Konzum na čijem je primjeru, kao nedavno renovirane Mercatorove prodavaonice, objasnio primjenu najnovijih Konzumovih maloprodajnih standarda koje će uvesti u cijelu trgovački mrežu prodavaonica, u svim zemljama u kojima posluje. - Super Konzum u Puli uklapa se u poslovnu priču o spajanju Konzuma i Mercatora i najbolje potvrđuje prednosti takvoga spajanja, naveo je Knez dodajući da je ukupna investicija preuređenje ove prodavaonice iznosila više od 11 milijuna kuna.

Tako novi Super Konzum Pula svojim kupcima nudi proširene odjele ribarnice, posebne odjele zdrave hrane i svježih asortimanskih kategorija. Uz ovako izmijenjenu organizaciju i standarde prodavaonica bilježi prosječan rast prodaje od 30 posto. Knez je u obilasku pojasnio da su rampe pri ulasku u centar uklonjene pa kupce sada dočekuje otvoren prostor s puno svježeg voća, povrća i cvijeća.

Nakon toga predstavio je odvojeni dio s certificiranom eko-proizvodnjom i namirnicama višeg stupnja pripreme poput zapakiranih i opranih salata i voćnih salata, a kojima Konzum postavlja nove trendove i mijenja prehrambene navike. Također, predstavio je i dio s lokalnim specijalitetima pod nazivom "Okusi Istre" te naveo da im je intencija u asortiman uvesti što je više moguće domaćih proizvoda lokalnih proizvođača.

Nova linija s više od 60 proizvoda Konzumove privatne marke "Okusi Istre" nastala je, naveo je, u suradnji s domaćim istarskim proizvođačima. Novi koncepti prodaje Također, u Puli je predstavljen novi koncept pekarnice s naglaskom na svježinu, kvalitetu i kruhu s "dodatnom vrijednošću", odjel ribarnice pomoću kojih im je intencija da riba postane svima uvijek i lako dostupna, zatim širok asortiman gotovih obroka koji će se i dalje razvijaju, u sve u skladu s trendovima urbanih sredina. Tako kupci odnedavno u pulskom Konzumu mogu "guštati" i u sushiju ali i mesu iz komore za zrenje.

Velika investicija u svim prodavaonicama bile su, napomenuo je, samonaplatne blagajne, koje polučuju izvrsne rezultate pa se, ukupno gledano, do 30 posto svih transakcija obavlja putem ovih kasa. Posebno je istaknut odjel dječjih igračaka u kojem se segmentu misle i dalje razvijati.

U Rovinju duplo zaposlenih - Konzum, gotovo godinu dana nakon integracije Mercatora, bilježi odlične poslovne rezultate u svim bivšim preuređenim prodavaonicama Mercatora. Iako je u navedenim prodavaonicama prije preuzimanja zabilježen negativan trend s prosječnim padom od 17 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, u lipnju ove godine iste prodavaonice prosječno rastu oko 20 posto.

Najveći prosječni rast od preko sto posto bilježile su veće prodavaonice koje je Konzum preuredio u skladu s novim konceptom, izjavio je Knez te dodao kako najbolje posluje preuređeni Maxi Konzum u Rovinju trenutno koji bilježi porast od čak 147 posto. Zadar bilježi povećanje prodaje od 140 posto, Rijeka 109, a Pula 24 posto. To, naravno donosi, naveo je Knez, i pozitivne pomake u broju zaposlenika pa tako u Rovinju sada radi duplo više zaposlenih nego u vrijeme Mercatora. U ove je prodavaonice, rečeno je, uloženo oko 400 eura po metru kvadratnome.

- Pulska je prodavaonica uspješan primjer integracije dvije ogromne korporacije na koji smo ponosni, zaključio je Knez dodavši kako im je intencija i dalje ulagati u unaprjeđenje svojih prodavaonica i obogaćivanju asortimana, ali i što se više približiti lokalnoj zajednici. Na tragu je toga i kampanja koju se Konzum ove godine na području Istre pokrenuo pod nazivom "s Vama kroz gušte" kao i humanitarni projekt "Dobro je činiti dobro" u sklopu kojeg je pružena financijska pomoć za 39 humanitarnih udruga u 13 istarskih gradova, a kojima će udrugama pomoć ići odlučili su sami Konzumovi kupci.

U sklopu društveno odgovornog poslovanja Konzum sponzorira u Istri i kazalište Ulysees te Red Bull, a ove su godine po prvi puta i ponosni sponzori Croatia Open Umaga. (B. PETROVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter