Ovih su dana mnogi u 3. maju mogli odahnuti jer je arbitražni sud u Londonu odlučio u njihovu korist. Na kocki je bilo 43 milijuna dolara, kolika je bila visina odštetnog zahtjeva hamburškog brodara NSC Schifffahrtsgesellschaft i grupe njemačkih banaka koju su podnijeli protiv 3. maja za štetu prouzročenu ugovorenim, a nepreuzetim brodom za prijevoz automobila, trećim i posljednjim iz serije koje su Nijemci gradili u riječkom brodogradilištu.
U pitanju je bio car-carrier "Monte Carlo" kojeg su, podsjetimo, trećemajci u proljeće 2010. prodali Kinezima nakon što je NSC odbio preuzeti brod i "iskočio" iz ugovora, uz obrazloženje da je došlo do tehničkih odstupanja u gradnji tog broda.
Londonski sud odbacio je tužbeni zahtjev njemačkog brodara i banaka, potvrdivši time da su vodeći ljudi u 3. maju bili u pravu kad nisu popustili pritiscima i odlučili da će prodati nepreuzeti brod, a spor sa Nijemcima prepustiti međunarodnoj arbitraži.
Prema odluci londonske arbitraže, neslužbeno doznajemo, 3. maj Nijemcima mora platiti 3,5 milijuna dolara, odnosno razliku u cijeni po kojoj su Kinezima prodali brod i novca kojeg je za tu novogradnju još trebao platiti NSC na primopredaji, umanjenu za troškove koje je riječko brodogradilište imalo kod (pre)prodaje "Monte Carla".
Potvrdu odluke u Londonu, koja je donesena prošli tjedan, dobili smo od direktora Poslovno-informacijskih sustava u Uljanik grupi Hrvoja Markulinčića.
- Ovo je potvrda da su poslovna odluka i potez na koji su se odlučili u 3. maju bili ispravni. Svakako je važan i ukupan pravni stav kojeg je zauzela arbitraža, a to je da je brod bio tehnički ispravan, umjesto onog što je tvrdila druga strana. Još smo unutar žalbenog roka i treba pričekati, premda je ovom odlukom arbitražnog suda izbjegnuta potencijalno velika šteta, istaknuo je Markulinčić.
Odluka je, kako doznajemo, donesena 8. travnja u Londonu i druga strana sada ima rok od 28 dana za žalbu, no ni angažirani odvjetnički tim 3. maja za to vrijeme neće mirovati. (O. ANTEŠIĆ/ Novi list)