Na čelo novog tročlanog Umjetničkog savjeta Pulskog filmskog festivala nedavno je postavljen producent međunarodne slave Mike Downey, i to nakon što je Ivana Ivišić morala odstupiti sa te pozicije zbog osobnih razloga. Osim Downeya, koji je ujedno i u umjetničkim savjetima Motovun Film Festivala i Zagreb Film Festivala, pulski savjet sačinjavaju još i dugogodišnja producentica festivala Tanja Miličić i dosadašnji glasnogovornik festivala Hrvoje Pukšec.
Pred njima je organizacija 61. Pule koja će se održavati od 12. do 26. srpnja, a s njima smo razgovarali o bliskoj i daljnjoj budućnosti festivala. Downey, Miličić i Pukšec su na pitanja odgovorili kao tim, a prvo što smo htjeli doznati jest jesu li do sada uspjeli održati operativne sastanke
- Telekomunikacijske tvrtke sretne su s činjenicom da postoji Umjetnički savjet Pulskog filmskog festivala, no ne oslanjamo se samo na telefone i e-mailove, sjeli smo sve troje i podijelili si poslove i zadatke - dakle operativni je plan definiran.
- Pred vama je mandat od tri godine - vaša startna pozicija, dakle festival kakav je bio zadnjih nekoliko godina, je poznata. Ono što nije poznato je kakav će biti vaš cilj. Drugim riječima koje osnovne promjene pripremate za festival do 2016. godine?
- Nekome sa strane bi se moglo učiniti da smo se prihvatili posla iz snova. Naslijedili smo dobro posložen, financijski stabilan filmski festival kojem se vratila publika i mnogi bi odlučili još neko vrijeme jedriti na tom refulu, no to bi istodobno i značilo prihvatiti stagnaciju.
Osnovna ideja onoga kako mi vidimo Pulski filmski festival jest da on prestaje biti samo prezentacijska činjenica, mjesto gdje se filmovi tek prikazuju a bendovi sviraju. Pula mora postati mjesto na koje filmski profesionalci žele doći ne samo zbog svojih filmova, već i zbog vlastite profesije jer ovdje mogu nešto novo naučiti, upoznati nekog kolegu kojeg cijene, odnosno mjesto na kojem žele s kolegama podijeliti vlastita iskustva iz posla od kojeg žive. Pojednostavljeno - želimo prikazivačko-prezentacijskom dijelu pridodati i industrijski segment.
- Imenovanje Mikea Downeya na čelo Umjetničkog savjeta govori o mogućnosti još veće internacionalizacije festivala, ali i o većem razvitku industrijskog segmenta festivala - kakve promjene možemo očekivati u tim sektorima?
- I prije Mikea Downeya se posebno mislilo upravo na te dvije stvari i upravo zbog toga je Ivana Ivišić i bila imenovana u Umjetnički savjet, no nažalost iz osobnih se razloga morala povući iz cijelog projekta. Upravo u tom prvom sastavu je i nastao koncept industrijskog razvoja festivala koji bi u svojem konceptu bio i ostvariv i u ne sukobu s drugim festivalima koji su po svojem vremenu i mjestu održavanja bliski Puli. Ono što smo zaključili jest da se festivalska scena uglavnom okreće redateljima, glumcima i producentima, a zanemaruje čitav niz drugih poslova, odnosno da upotrijebimo ključnu riječ - zanata. Krilatica koja bi trebala pratiti "novu" Pulu jest "Festival filmske publike, umjetnosti i zanata". Bez majstora tona, rasvjete, bez montažera, scenografa, kostimografa, kaskadera, casting menagera i brojnih drugih zanimanja nema filma i mi smo se odlučili okrenuti upravo njima. (Boris VINCEK)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU