Slijedeći američku te praksu većine europskih zemalja, od jučer je i u Hrvatskoj na snazi novi Zakon o tržištu naftnih derivata prema kojem sve naftne kompanije imaju pravo slobodno određivati cijene goriva, čak i više puta dnevno. Podsjećamo, dosad je isključivo država određivala najvišu cijenu goriva, sada je pak sve prepustila tržištu, no Vlada je zadržala mehanizme zaštite potrošača za pojedine naftne derivate u slučajevima velikog poremećaja opskrbe tržišta nafte.
Iako je utrka za kupce službeno započela, na pulskim benzinskim crpkama promjena u cijenama jučer nije bilo. Na INA-inim postajama kažu da je pitanje sata kada će započeti mijenjanje cijena, a jednaka situacija je i na ostalima. Čini se da se ni kupci, ne opterećuju previše i ne očekuju povoljnije cijene iako se one dugoročno čine izvjesnima.
- S jedne strane gorivo bi moglo biti jeftinije jer sada su kompanije jedna drugoj konkurencija, no ako se udruže i zajedno podignu cijene - nadrapali smo jer država sigurno neće štititi krajnje potrošače, ma što god oni obećavali, kazao nam je Ivan Perišić točeći gorivo na jednoj od pulskih benzinskih crpki.
Puljanka Anita pak tvrdi da ju uopće ne zabrinjava slobodno formiranje cijena goriva jer cijene su ionako previsoke, stoga lipu gore ili dolje neće osjetiti oni koji toče na kapaljku.
Naftni stručnjaci predviđaju da će se u početku sasvim sigurno osjetiti blagi porast cijena naftnih derivata i vozači će morati voditi računa isplati li se više točiti na INA-i, Lukoilu, Petrolu, Croduxu ili pak Tifonu, no dugoročno se očekuje osjetan pad zbog cjenovnog rata između konkurentskih kompanija, upravo kao što je i slučaj s opskrbom električne energije.
Jučerašnje cijene na pulskim crpkama: eurosuper 95 10,29 kn, eurodizel BS 9,69 kn. (K. TADIJIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU