Strojovođe: Kolaps jer nitko ne čisti prugu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Između Ogulinskog Hreljina i Gomirja jutros je zbog snježnih nanosa iz tračnica iskočila radna lokomotiva Hrvatski željeznica (HŽ), no ozljeđenih nije bilo, izvjestili su iz HŽ-a. Radna lokomotiva HŽ-a koja je vozila u smjeru Moravica, naišla je na zaleđene snježne nanose između Ogulinskog Hreljina i Gomirja jutros u 6,10 sati, uslijed čega je iskočila iz tračnica, a željeznički promet na relaciji Rijeka-Ogulin do daljnjega je obustavljen, navode iz HŽ-a.

Tako su otkazani vlakovi 4600 i 4602 koji voze na relaciji Ogulin-Rijeka, a zbog teških vremenskih uvjeta trenutačno nije moguća supstitucija autobusima za lokalne vlakove na području Gorskog kotara. Vlak 4000 od Zagreba prema Rijeci prometuje do Ogulina, a potom se putnici autobusom prebacuju do Rijeke, bez zaustavljanja na inače propisanim stajalištima.

Umjesto brzog vlaka 703 od Rijeke preko Ogulina i Karlovca do Zagreba prometuje autobus, navodi voditeljica odnosa s javnošću HŽ Infrastrukture Martina Elizabeta Lovrić. O daljnjim promjenama u prometovanju vlakova na spomenutoj dionici pruge, HŽ će pravodobno izvijestiti, dodala je.

Sindikat strojovođa Hrvatske (SSH) priopćio je danas kako je zbog "katastrofalno organiziranog rada u HŽ Infrastrukturi d.o.o."  noćas došlo do kolapsa prometa i raspada sustava jer nitko od nadležnih, po treći put ove zime, nije pokrenuo nikakvo čišćenje pruge. 

"U trenutcima dok pada snijeg nitko od nadležnih u HŽ Infrastrukturi nije, po treći put ove zime, pokrenuo nikakvo čišćenje pruge zbog čega je došlo do iskakanja jedne lokomotive iz tračnica, lomova plugova na dva motorna vlaka, stajanja putničkog vlaka na pruzi u trajanju od 15 sati s ljudima u vlaku, povratka brzog vlaka u Rijeku zbog neočišćene pruge itd.", ističe u priopćenju predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan. 

Smatra tragičnim da je "prvi vlak s putnicima zapeo u snijegu iza ponoći ispred kolodvora Moravice, a da do jutra nitko u sustavu od preko 6.500 radnika nije pokrenuo adekvatno čišćenje pruge". 

"Smiješno zvuče opravdanja o 'gotovo elementarnoj nepogodi' kada se zna da je cesta kroz Gorski kotar osposobljena toliko da autobusi mogu prometovati (putnici su, naime, s brzog vlaka prebačeni na autobus i otputovali u Zagreb) a da pruga nije bar malo prohodna da bi se vlak mogao probiti", navode iz sindikata. 

Sindikat smatra kako "odgovornost za ovaj kolaps snosi čak peteročlana Uprava HŽ Infrastrukture". "Oni imaju daleko prečeg posla od osiguranja prohodnosti pruga. Jedan član Uprave (Ivan Vuković) vodi predizborne aktivnosti u Ogulinu kako bi postao gradonačelnik, dva člana (Marko Car i Nikola Ljuban) konstantno pričaju kako će ove godine pokrenuti bar sto projekata, jednako kao i prošle godine, dok Renea Valčića daleko više zaokuplja položaj njegove nećakinje u jednom drugom društvu HŽ-a nego prohodnost pruga", navodi predsjednik SSH-a Nenad Mrgan.

"Elementarna nepogoda nije snijeg koji svake zime pada u Gorskom kotaru, ali ni jednom nije bio ovakav kaos kao ove godine - nego oni u HŽ Infrastrukturi koji ne znaju elementarne stvari, koji su svojim radom doveli do toga da je hrvatski željeznički sustav u samo godinu dana postao najskupljom ljetnom željeznicom na svijetu", i kojima su "njihovi položaji u političkoj hijerarhiji značajniji nego li smrznuti, gladni i žedni putnici u vlakovima", dodaje se u priopćenju.     

Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske ističe da iako su njihovi kolege strojovođe provele noć zajedno s putnicima u zarobljenim vlakovima, osjećaju obvezu ispričati se putnicima za sve što su proživjeli. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter