Strogo kontrolirane ribarice

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Fažanske ribare razljutila je odluka Opcine da se riba u luku smije iskrcavati samo od 7 do 9 sati, kada je ujedno i vrijeme za dostavu. Nakon 9 sati rampa na rivi se zatvara, a ribari koji su zakasnili, ribu moraju u kamione prevoziti karijolom. Takav scenarij prihvatljiv je za male ribare, no onima koji uhvate i po nekoliko tona na dan, prijevoz više stotina kašeta u karijoli nije baš jednostavan.

Problem je još veci u ljetnim mjesecima kada se zbog vrucine riba puno brže kvari pa je potreban brzi transport iz broda u kamione. Ako se ne uspije iskrcati u dvosatnom periodu za dostavu, riba ostaje na rivi na suncu i visokim temperaturama te pocinje smrdjeti i privlaciti muhe, a onda se i ugostitelji bune, kažu tamošnji ribari. Ljeti su potrebne i velike kolicine leda koje ribari takoder ne mogu prevesti do broda nakon zatvaranja rampe.

- Trebali bismo cijeli dan imati pristup luci jer se na moru može nešto desiti, pa se ponekad vratimo ranije ili kasnije od propisanog vremena za dostavu i ne možemo iskrcati ribu. Ponekad ulov bude velik pa u propisano vrijeme niti ne stignemo transportirati svu ribu. Jedina opcija je gurati ribu u karijoli do kamiona, kaže Branko Šuran, koji se u Opcini požalio na problem.

Usprkos tome što su sve fešte u Fažani organizirane na temu ribarstva ili sardele kao simbola mjesta, ribari smatraju da su u mnogim stvarima uskraceni zbog turizma.

- Opcinske vlasti ce morati smisliti neko rješenje jer ribarstvo ne može stati zbog turizma. I kad platimo sve što trebamo, moramo se micati turistickim brodovima. Ljeti nam je onemogucen rad, oni rade dva mjeseca, a mi cijelu godinu. Ako nas ne žele, neka nam nadu drugi posao, smatra ribar Neven Lorencin, koji se nedavno našao u situaciji da se na pucini zapetljala mreža te se posada morala ranije vratiti u luku. Buduci da nije bilo vrijeme za dostavu, nije znao što bi s ulovljenom ribom. Drugi put ce je, kaže, baciti u more.

- Ova odluka bila bi prihvatljiva kada bi fažanska luka bila opremljena te imala skladište za ribu, prikljucak za vodu i struju te naftnu stanicu, no nema ništa od toga, kaže Lorencin.

Otkad su promijenjene kamene ploce u fažanskoj luci, regulirana je i težina kamiona za dostavu koja može po njima prometovati.


Podijeli: Facebook Twiter