Vlada je, cini se, riješila jedan od tri problema vezana za privatizaciju brodogradnje, odnosno za pregovore s Europskom komisijom, koji su sprjecavali otvaranje pregovora u poglavlju tržišnog natjecanja. Europska komisija prihvatila je Vladin prijedlog posebnog modela za privatizaciju Uljanika, potvrdio nam je to potpredsjednik Vlade Damir Polancec. U privatizaciji Uljanika strateški partner bi trebao kupiti 58 posto dionica pulskog brodogradilišta, dok bi zaposlenici imali pravo otkupiti 25 posto dionica te tvrtke. "Dobili smo mišljenje Europske komisije u kojem nas obavještavaju da im je prihvatljiv naš model privatizacije Uljanika", rekao nam je Polancec. On se nada da ce to znaciti i da Komisija i Hrvatska mogu usuglasiti i detalje natjecaja po kojem bi se Uljanik trebao prodavati. Vlada je inzistirala na tome da se Uljanik ne prodaje po istom modelu kao ostala brodogradilišta, a Komisija u veljaci nije bila sklona prihvatiti takav zahtjev, no cini se da ce to na kraju biti moguce.
U veljaci se iskristalizirao i problem smanjenja kapaciteta u brodogradnji jer za EU nije bilo prihvatljivo da se prenamjena «Kraljevice», odnosno prelazak na proizvodnju megajahti tretira kao rezanje kapaciteta u brodogradnji, a uz to Vlada i Komisija se još trebaju usuglasiti oko toga koji ce se datum uzeti kao pocetak restrukturiranja u brodogradnji kako bi se moglo izracunati koliko je država uložila u sanaciju škverova. O tome ce ovisiti i koliko novca u restrukturiranje mora uložiti sama tvrtka, odnosno buduci vlasnik. O datumu ce se još raspravljati, a s rezanjem kapaciteta Vlada nije imala srece. Potpredsjednik Polancec otkriva da za europsku povjerenicu za tržišno natjecanje Neelie Kroes nije prihvatljivo da se prelazak «Kraljevice» na proizvodnju megajahti racuna kao rezanje kapaciteta, odnosno za Komisiju ce proizvodnja u «Kraljevici» i dalje biti dio kapaciteta u brodogradnji.
Prema nekim informacijama jedna od mogucnosti je u nekom drugom brodogradilištu, ili u svima ukupno srezati još cetiri doka, a u Vladi još uvijek nisu odustali od toga da rezanje kapaciteta na koje su racunali s prenamjenom «Kraljevice» izvedu promjenom djelatnosti u nekom drugom škveru. Za što god se Vlada odluci to na kraju mora potvrditi povjerenica
Neelie Kroes jer bez toga plan restrukturiranja brodogradnje nece biti
potpun niti ce Hrvatska moci zapoceti pregovore u poglavlju tržišnog
natjecanja. Na otvaranje pregovora u tom poglavlju ceka se, upravo zbog
restrukturiranja brodogradnje, od 2006. godine.