Zašto je ustanova ciji bi zadatak morao biti promicanje hrvatske pameti kupila strani vizualni identitet, pitaju se ovih dana hrvatski dizajneri reagirajuci na nedavno objavljenu odluku Hrvatske gospodarske komore o preuzimanju vizualnog identiteta Obrtnicke komore za München i Gornju Bavarsku.
"Nacin na koji je Hrvatska obrtnicka komora realizirala projekt vizualnog identiteta (preuzimanjem tudeg) smatramo krajnje neuobicajenim, neprikladnim i dalekosežno opasnim, osobito posluži li kao uzor ijednoj drugoj hrvatskoj instituciji", stoji u reagiranju predsjednice Hrvatskog dizajnerskog društva Ire Payer. U HOK-u su pak svoj "inovativni" koncept okarakterizirali "pocetkom novog pristupa identitetu i jedinstvenim primjerom suradnje". U komori smatraju da preuzimanjem tudeg identiteta HOK ne gubi vlastiti identitet te ne smatraju da su tim cinom kolonizirani ili kupljeni.
"Od HWK-a smo preuzeli vizual u smislu vedrih, optimisticnih boja, koje definiraju strukturu pojedinih komorskih aktivnosti. Naime, struktura komorskih aktivnosti HOK-a je gotovo identicna njihovoj", odgovaraju obrtnici dizajnerima. Takoder objašnjavaju da su Bavarci izradu svog korporativnog identiteta platili 220 tisuca eura, a naša je komora prava na korištenje platila svega šest tisuca eura, te da ih je na otkup po "simbolicnoj cijeni" navelo "racionalno ponašanje primjereno vremenu u kojem živimo".
Buduci da su u suštini za "simbolican" iznos preuzeli tek pravo na korištenje odredenih boja za odredene aktivnosti, u HOK-u ne vide u cemu je problem s obzirom na to da i dalje zadržavaju vlastiti logo koji koriste od 1994., a koji je dizajnirao hrvatski dizajner. Štoviše tvrde da ce implementiranjem tudeg koncepta boja tek dodatno naglasiti vlastitu prepoznatljivost.
"I njihov cin i objašnjenje tog cina apsolutni su nonsens i presedan. Smatramo da je sramotno da nas se konstantno poziva da kupujemo hrvatsko, a da zatim ustanova koja bi svojim primjerom prva morala primjenjivati taj princip bez ikakvog konzultiranja sa strukom jednostavno kupi strani dizajn. Ne mogu vjerovati da nisu shvatili koja je važnost takvog postupka, pogotovo uzmemo li u obzir koliko je u Hrvatskoj odlicnih dizajnera bez posla", kaže Nebojša Uglješic, u Hrvatskoj i inozemstvu nagradivani dizajner, koji se ovih dana takoder ukljucio u raspravu, uputivši dopis predsjedniku Hrvatske gospodarske komore Mati Topicu.