Štrajk strojovođa u Njemačkoj

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Milijuni putnika u Njemačkoj kasnili su u srijedu na posao zbog štrajka oko 3.000 strojovođa koji se s teretnog proširio i na putnički promet.

Stotine vlakova otkazano je u srijedu nakon što je mali ili snažni sindikat GDL odlučio proširiti štrajk, tražeći povećanje plaća, skraćenje radnog tjedna i veća pregovaračka prava. Štrajk predstavlja veliki problem u Njemačkoj u kojoj su obustave rada rijetke zbog sustava socijalnog partnerstva kojim se razlike između poslodavaca i radnika u pravilu izglade prije nego što dođe do oštrijih mjera. Štrajk strojovođa događa se u trenutku kad ukupno njemačko gospodarstvo pokazuje znakove dodatnog jačanja zbog povećanja privatne potrošnje na temelju povećanja zaposlenosti i rasta plaća.

Dvije strane, sindikat strojovođa GDL sa svojih 20.000 članova i željeznice, koje imaju oko 200.000 zaposlenih, optužuju jedni druge za prekid pregovora i štrajk koji je izazvao prometne gužve u cijeloj zemlji. "Naša poruka putnicima glasi: trebaju prosvjedovati protiv uprave željeznica jer su oni krivi za ovo... Samo nas provociraju", izjavio je čelnik GDL-a Claus Weselsky, koji je u medijima doživio kritike zbog svoje tvrdolinijaške taktike. Ulrich Weber, član uprave Njemačkih željeznica (Deutsche Bahn) koji sudjeluje u pregovorima o plaćama, izjavio je da je GDL odbio potpisati prvobitni sporazum prošlog tjedna kojim se mogao spriječiti štrajk.

"Htjeli smo postići sporazum za pregovaračkim stolom i pokazali smo da imamo volju za to", rekao je Weber. Njemačke željeznice (DB), na glasu kao pouzdane, dnevno prevezu oko 5,5 milijuna putnika. Osim toga, DB preveze oko petinu tereta u Njemačkoj, više od 620.000 tona dnevno u najvećem europskom gospodarstvu. Ekonomski instituti upozoravaju da bi štrajk mogao izazvati gubitke kod poduzeća u visini od 100 milijuna eura dnevno. Štrajk je počeo u utorak poslije podne na teretnim vlakovima, a u dva sata poslije ponoći proširen je na putnički promet. GDL traži povećanje plaća za pet posto i smanjenje radnih sati u tjednu s 39 na 37. Sindikat također zahtijeva da bude priznat kao pregovarač u ime drugih zaposlenika željeznice. DB je priopćio da su u prometu 244 vlaka, od ukupno 805 koliko bi ih trebalo prometovati. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter