Direktori Pulaprometa i Herculanee Igor Škatar i Igor Stari na konferenciji za novinare u ponedjeljak apelirali su na svoje djelatnike da prekinu štrajk koji, kako su rekli, nema nikakve podloge jer su, kao uprave, ispoštovali sve odredbe važecih kolektivnih ugovora, a štrajk nanosi dodatnu financijsku štetu ovim gradskim poduzecima.
Kako je pojasnio Škatar, isplata božicnica prema kolektivnom ugovoru u Pulaprometu veže se za isplatu božicnica u visini koju isplacuje vecinski vlasnik, odnosno Grad Pula. Gradskim djelatnicima ove godine se božicnica nece isplacivati, pa tako ni u Pulaprometu te je Škatar ustvrdio da predstavnici Sindikata Istre i Kvarnera ne poštuju kolektivni ugovor koji su sami potpisali.
S druge strane, u Herculanei je kolektivnim ugovorom definirano da ce se božicnice isplacivati ovisno o mogucnostima. Iako se svake godine inicijalno govori o iznosu od dvije tisuce kuna, on se definira godinu za godinu, ovisno o mogucnostima.
"Herculanea ovu godinu nece završiti u plusu jer projekcije do kraja godine govore o negativnom stanju i to za 1,5 milijuna kuna koliko nam je, prilikom zadnjeg rebalansa gradskog proracuna, smanjeno. Taj novac nedostajat ce do kraja godine", pojasnio je Stari.
Direktori su rekli da štrajk dnevno nanosi milijunske štete ovim poduzecima. Tako je Škatar iznio podatak da dnevno gube 35 tisuca kuna, a još je veci gubitak putnika koji svakodnevno koriste javni gradski prijevoz. Herculanea dnevno gubi 50.000 kuna. Skupni gubitak iznosi 85.000 po danu.
Upitan zašto su tijekom vikenda na web stranicama objavili vozni red za prijevoz školske djece dok su vozaci u štrajku, a potom ga povukli, te ima li podataka o problemima tijekom organizacije prijevoza, Škatar je odgovorio da su s drugim prijevoznikom dogovorili tu uslugu i takav je vozni red stavljen na web stranice, ali je štrajkacki odbor odlucio preuzeti na sebe tu organizaciju prijevoza te su tada vozni red maknuli.
Naglasio je da problema u organizaciji prijevoza školske djece ima jer prigradske ceste prema Fažani i Peroju nisu bile ocišcene, a da i na nekim drugim linija ima leda, ali odgovornost, kaže, snosi štrajkacki odbor. Apelirao je stoga na djelatnike da cuvaju imovinu poduzeca.