Stotinu nesreća na godinu dogodi se u pet pulskih ulica

Nesreća u Nazorovoj ulici
Nesreća u Nazorovoj ulici

Tragedija koja je u crno zavila Pulu kod Mandrača još je jednom pokazala svu opasnost nepridržavanja propisa u pulskom prometu. Oduzeta dva života, teške ozljede treće osobe, rezultat su kršenja prometnih propisa, jurnjave i nesavjesnosti na jednoj od crnih točaka pulskog prometa na kojoj čak i policija vrlo često kontrolira brzinu.

No, nije Ulica 119. brigade jedina takva u Puli, neprilagođena brzina, nepažljiva pretjecanja i skretanja, vožnja preko pune crte, učestale su pojave nesavjesnih vozača po pulskim prometnicama. Rakovčeva i Stankovićeva ulica sa svim svojim križanjima, raskrižje Ulice Veruda s Krležinom i i Sisplacom, te Nazorova i Marulićeva ulica, Rizzijeva ulica, pa čak i bulevar, prometnice su koje služe za testiranje brzina što nerijetko završava prometnom nesrećom, na žalost i sa smrtnim posljedicama. Većinom je, dakle, riječ o dvotračnim jednosmjernim ulicama koje nemali broj vozača smatra "normalnim" za brzu vožnju. Ljeti je sve to puno izraženije zbog turista koji se u Puli ponašaju kao da ne treba voziti prema prometnoj regulaciji i znakovima, ali i velikog broja motocikala i skutera.

Iako nakon tragedija svi prizivaju strože kriterije, kamere i ležeće policajce ili doživotno izbacivanje iz prometa, činjenica je da se nikad ništa ne poduzme, niti policija, niti Grad Pula. Naravno da se velika većina vozača pridržava propisa i da njih nema smisla kažnjavati, ali oni će ih se pridržavati propisa i ako se stanje na pulskim prometnicama postroži. Problem su oni nesavjesni koje treba disciplinirati ili pak, zašto ne, maknuti s prometnica prije nego se tragedije dogode, da li učestalijim kontrolama ili kamerama, sasvim je svejedno.

Iz PU istarske dobili smo podatke o "crnim točkama" pulskog prometa, odnosno lokacijama s najvećim brojem prometnih nesreća u 2015. godini.

- U Rizzijevoj ulici s pripadajućim raskrižjima dogodilo se 36 prometnih nesreća, od toga 12 na raskrižju s Radićevom ulicom, za koje smo uputili Gradu Puli inicijativnu mjeru da se uredi kružni tok prometa i čeka se realizacija. U Stankovićevoj ulici dogodilo se 25 prometnih nesreća, a za raskrižje s Vukovarskom ulicom uputili smo Gradu Pula inicijativnu mjeru da se semaforizirano raskrižje "pojača" postavljanjem svjetlosnih znakova, na način da se montiraju iznad kolnika. U Mutilskoj ulici dogodile su se 23, u Rakovčevoj ulici 12, a u Zadarskoj ulici 10 prometnih nesreća. Također, izdvajamo 11 prometnih nesreća na državnoj cesti D-66 te 14 prometnih nesreća na državnoj cesti D-75, iznose statistiku iz PU istarske.

Kako smo PU istarsku upitali hoće li i oni, poput Zagreba, Splita, Osijeka i Rijeke, u pulski promet uvesti kamere kojima će se bilježiti prekršaji i temeljem njih nesavjesni vozači biti kažnjeni, iz pulske policije odgovorili su nam da su još tijekom 2014. godine od strane PU istarske dostavljeni prijedlozi Ministarstvu unutarnjih poslova da se postave fiksne kamere na dionicama autocesta A-8 i A-9 za nadzor prometa i nadzor brzine kretanja vozila.

- Od ostalih inicijativnih mjera možemo izdvojiti da je od Grada Pula zatraženo postavljanje kamera za nadzor prometa i prometnih prekršaja na raskrižjima Vukovarske ulice sa Stankovićevom i Rakovčevom ulicom, gdje se promet regulira prometnim svjetlosnim znakovima (semaforom), navode iz PU istarske, napominjući da Postaja prometne policije Pula posjeduje više marki i tipova uređaja za nadzor brzine kretanja vozila s mogućnošću snimanja počinitelja prekršaja, te da za sada koriste uređaje za nadzor brzine kretanja vozila koji nisu fiksni već mobilni. (G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter