Ono što se proteklih dana dogodilo u Europi daje naznake u kojem ce pravcu ici velike infrastrukturne investicije vezane uz automobilsku industriju u iducem razdoblju.
Naime, talijanske i španjolske energetske tvrtke Enel i Endesa sklopile su ugovor s francusko-japanskom automobilskom grupacijom Renault-Nissan kojim je dogovorena izrada citavog niza studija potrebnih za izgradnju infrastrukture namijenjene punjenju vozila na elektricni pogon u Italiji, Španjolskoj i Južnoj Americi.
U ponedjeljak je taj automobilski div isti sporazum dogovorio i u Irskoj kada je, izmedu ostalog, najavljena izgradnja 3.500 postaja za punjenje takvih vozila.
Što taj ugovor znaci za istarsko gospodarstvo? On je naznaka u kojem ce se pravcu razvijati promet automobilima u nama susjednim zemljama i putokaz koji bi trebali i mi slijediti. Hrvatska bi trebala krenuti u izgradnju postaja za punjenje akumulatora elektricnih automobila, a ne cekati da netko dode izvana s tom idejom.
Najgora varijanta bila bi kad bi turisticka Hrvatska nespremno docekala to vrijeme. Ako u Istri ne budemo na vrijeme ponudili mjesta gdje ce brojni turisti moci natankati svoja vozila elektricnom energijom, takvi gosti u naše krajeve nece dolaziti! To bi mogao biti veci udarac za naš turizam, koji je pretežito zasnovan na individualnim gostima od rata s pocetka 90-ih godina.
Vremena do dolaska elektricnih automobila je sve manje. Pocetkom 2011. Renault krece u velikoserijsku proizvodnju dva razlicita modela na elektricni pogon. Ubrzo ce slijediti još jedan, a u 2012. ce ponuditi modele za svaki automobilski segment.
Iduce godine svoja ce elektricna vozila ponuditi i ostale europske automobilske marke: Ford s focusom, (ali prije toga ce vec ove godine ponuditi transit), Opel s amperom, Peugeot s ionom, Citroen u Hrvatskoj vec prima narudžbe za C-zero…
Ocekuje se da ce prvi modeli biti skupi (oko 300 tisuca kuna), ali ce zato vožnja biti nekoliko puta jeftinija nego pri korištenju skupih naftnih derivata. U pocetku ce takvi automobili imati manji raspon kretanja izmedu dva punjenja akumulatora, neki samo 60 kilometara, pa i o tome treba voditi racuna kod izgradnje sustava elektricne mreže za punjenje akumulatora.
No, s vremenom ce vozila na elektricni pogon biti sve jeftinija pa ce ih i zbog toga biti sve više, odnosno trebat ce više punionica. To nije daleka buducnost - za nju se mora spremiti i turisticka Istra.