Što nam zamjeraju japanski turisti

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Gosti Japanci cude se našem kašnjenju, smeta im što izlaganja pocinju prije nego se svi okupe, a žale se i na to da su im u Hrvatskoj WC-školjke previsoke.

Velika zamjerka vodenim turama po Jadranu je nestašica strucnog kadra koji govori njihov jezik, a hrvatskim turistickim vodicima duboko se zamjera i nepoznavanje specificne kulture Zemlje Izlazeceg Sunca, cije nepoštivanje za njih cesto granici s uvredljivim ponašanjem.

"Vodic je na pocetak ture kasnio cak pet minuta", najcešci su prigovori pripadnika nacije u kojoj se direktori željeznice ubijaju zbog kašnjenja od 15 sekundi, dok hrvatski gradani ne bi ni trepnuli na 15 minuta "akademske cetvrti".

Kako piše Slobodna Dalmacija, Japancima je neshvatljivo da vodic izlaganje zapocne dok se nisu svi okupili. Bezobzirnim, takoder, smatraju i kad u gužvi ne mogu dobro cuti, premda je to tehnicki lako rješivo jednim mikrofonom i slušalicama za cijelu grupu.

Željko Trezner, direktor Udruge hrvatskih putnickih agencija, kaže da su upoznati s problemom, te da su iz Japana kao rješenje predložili održavanje 12 seminara za vodice u Hrvatskoj, a žele i snositi troškove za boravak i školovanje nekoliko naših vodica u Japanu.

Trezner priznaje da hrvatskim turistickim vodicima nedostaje cross cultural training, odnosno razumijevanje japanskog jezika i kulture, no isti problem vrijedi i za druge egzoticne zemlje. Kronicno nedostaju i turisticki vodici za vodenje obilazaka na kineskom, hindskom, arapskom jeziku.

"Naše turisticke vodice putnici s kruzera proglasili su najboljim vodicima na Mediteranu, pa je nejasan toliki raskorak u dojmovima Japanaca", zacudeno je komentirala Antea Glumac Barbir, predsjednica Zajednice društava turistickih vodica Hrvatske, koja i osobno vodi japanske grupe po Dubrovniku.

Glumac Barbir kaže da je problem što japanski pratitelji, koji svojoj grupi prevode s engleskog, cesto nedovoljno vladaju tim jezikom i strucnim terminima, pa turistima po vlastitom nahodenju pricaju ono što su sami pripremili.

Japanski touroperatori svojim su upozorenjem za sada samo reagirali na prigovore svojih nezadovoljnih turista, koji se sa slicnim ponašanjem, kako isticu, nisu susreli nigdje drugdje u Europi, gdje su naviknuti dobiti razinu usluge koju su narucili i platili.

Ove godine do kolovoza u Hrvatsku je stiglo 98.500 Japanaca.


Podijeli: Facebook Twiter