Stiže jeftini Fiat Uno iz Kragujevca

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dok se Hrvatska polako, ali sigurno pretvorila u zemlju šoping centara u kojoj se svakoj stranoj investiciji u proizvodnju nastoji zagorcati život, naši susjedi grabe prema naprijed. Tako bi do iduce godine s tvornicke trake u Kragujevcu trebao sici novi Fiat Uno.

U doba krize "low budget" automobili su postali in i ušli u modu. Vozaci su se naucili kupiti automobil prema mjeri svog džepa i u skladu s mogucnostima, a ne kako bi kod susjeda ili kolega izazvali zavist.

Fiat se ponudi "recesijskih" automobila pridružio s potpuno novim modelom koji ce se proizvoditi u Brazilu, ali i u Srbiji, u Kragujevcu, za potrebe europskog tržišta.

Fiat svoj model Uno vidi kao novi "brz odgovor na potrebe tržišta" s ciljem da zainteresira nižu i srednju klasu stanovništva. Njegovi tvorci ambiciozno tvrde da ce na maticnom tržištu (prvo krece u Brazilu) biti "voda u segmentu kompaktnih automobila".

Tocna cijena se još ne zna, no šuška se da bi mogla biti oko 8.000 eura, dakle u rangu, primjerice, Dacie Sandero.



Novi Uno u Brazilu bi se trebao pojaviti vec za nekoliko mjeseci, dok ce Europa na njega pricekati malo više. Naime, zbog prilagodbi i opremanja tvornice u Kragujevcu, ne ocekuje se da ce proizvodnja i prodaja poceti prije pocetka iduce godine.

Pod kodnim imenom Progetto 327, novi model je razvijen i konstruiran u Brazilu u suradnji s torinskim Fiat Centro Stile. Novi automobil sadrži velik broj elemenata ga vec na prvi pogled cine prepoznatljivim clanom obitelji Fiat. Tri reza na prednjoj masci evociraju Pandu prve generacije, a ista tema se ponavlja u oznaci na stražnjem dijelu automobila. Iako ukupni profil automobila snažno podsjeca na aktualnu Pandu, stražnji dio vozila inspiriran je Puntom Evo, osobito kad govorimo o obliku poklopca prtljažnika, svjetala i odbojnika.

Prednja svjetla su, medutim, poveznica s popularnim vanom Fiorino. Službenih fotografija interijera nema, no poznato je kako ce biti jednostavnog dizajna, s velikim "kiklop" okruglim multifunkcionalnim instrumentom ispred vozaca, gotovo preslikanim iz Fiata 500. Ostali elementi interijera biti ce "posudeni" iz Pande i Grande Punta.

Novi Uno postavljen je na dobro nam poznatu platformu modela Panda i 500, a ispod prednjeg poklopca dva su temeljito obnovljena benzinska motora koja nude poboljšanja u efikasnosti i potrošnji goriva, i to 1,0 Fire Evo i 1,4 Evo Fire.

Oba ce (u Brazilu) doci i u izvedbi "Flex fuel" specifikaciji, tj. s mogucnošcu korištenja bilo benzina ili alkohola u cistom obliku ili njihove smjese u bilo kojem rasponu, što je imperativ za tamošnje tržište.

Novi Uno ce biti ponuden u cetiri specifikacije, sve u verzijama s pet vrata. Uvodni model je Uno Vivace 1,0 Flex i slijedi ga isti motor i oprema u modelu Uno Way 1,0 Flex. Bogatije opremljen i modeli su s oznakom Attractive, i to Uno 1,4 Flex i Flex Uno 1,4 Way.


Podijeli: Facebook Twiter