Nakon sedam dana postavljanja izložbe, Maja Briski, autor i art director projekta na kojem je radila zadnje tri godine, uprizorila je labinsku verziju multimedijalnog work-in-progress koncepta StereoArtypes. Zajednička energija koncentrirana u radovima selektiranih autora uz potporu produkcijske ekipe Gradske galerije Labin pod vodstvom Tee Bičić (koordinatorice programa Gradske galerije i suradnice za likovnu djelatnost pri Pučkom otvorenom učilištu Labin) i dobrodošlih sponzora, rezultirala je minuciozno konstruiranom umjetničkom slagalicom za koju je fascinirani talijanski galerist još prije službene promocije izjavio da je mogla biti postavljena u bilo kojoj svjetskoj galeriji.
Gradonačelnik Labina Tulio Demetlika tijekom otvorenja sa zadovoljstvom je dodao kako baš njegov grad ima čast predstaviti izložbu s 29 europskih umjetnika, među kojima je i nekoliko autora s lokalnog područja, ali s izrazitim globalnim senzibilitetom i vjerodostojnošću. Zahvaljujući pritom Maji Briski na takvoj komparativnoj odvažnosti i kontinuiranoj promociji labinske i regionalne art scene, podsjetio je da godinama prati, pa čak i aktivno sudjeluje u promociji njenih projekata u Labinu.
U ležernom multikulturalnom ugođaju uvodnu riječ dobio je i tršćanski umjetnik Adriano Gon koji je na talijanskom jeziku obrazložio složenu simboliku svoje spektakularne zbirke Sygno smještene od poda do stropa "art katedrale", kako je duhovito nazvao galeriju, otvorivši naposljetku izložbu lansiranjem svog slamnatog šešira među prisutne posjetitelje. Bio je to ujedno i znak za spontanu okupaciju galerijske terase na kojoj se uz ekskluzivna vina Piquentum višesatno uživalo u gastronomskim bakanalijama inspiriranim muzičkim promotivnim filmom o turističkoj ponudi u Rapcu iz 1988. pod nazivom "Ovdje nema nesretnih turista" u kojem glumi poznata pjevačica i glumica Elis Lovrić.
Rekonstrukciju nostalgičnih turističkih stereotipa pod osobnom supervizijom Karla Paliske, direktora turističkog naselja Girandella Rabac - Valamar, izvela je Mihaela Guta nadopunivši klasike kao što su francuska salata, pršut i sir (servirani na blještavim metalnim ovalima), šarmantnim detaljima poput plastičnih čačkalica sa srcima, tanjurima s hotelskim oznakama i autentičnim kapicama, bluzama i pregačama koji su bili neizostavni dijelovi tadašnje ugostiteljske opreme. (Z. PAULIN)
VIŠE PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU