Štednja na servisu skutera opasna po vozaca

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Brojni vozaci uopce ne održavaju skutere, pa cak niti ne mijenjaju ono najosnovnije - ulje i filtere. Javljaju nam se tek onda kad se nešto pokvari uzrokovano grubom nebrigom, kaže nam Dejan Žudic iz pulskog Piaggio salona HP motori.

Sezona vožnje skuterima i motociklima vec je naveliko u tijeku, a velik broj vozaca nije napravila proljetni servis. Podsjecamo vas na važnost održavanja gradskog dvokotaca.

Kupovinom sve povoljnijih skutera, uglavnom onih od 50 ccm koji ne zahtijevaju posebnu kategoriju, brojni vozaci automobila odlucuju se za prodaju automobila i nabavku jednog takvog, što se uglavnom dogada kad su u obitelji dva vozila na cetiri kotaca.

Razlozi su jasni, tim potezom uštedi se velika svota novca kroz godinu dana, pocevši od obveznog osiguranja i godišnje registracije pa do znatno manje potrošnje i jeftinijeg održavanja. Upravo u ovoj zadnjoj stavci cesto znaju zakazati.

Bez imalo pretjerivanja, mnogima ulaganja završavaju kupovinom skutera i zaštitne kacige, a briga o dvokotacu se eventualno svodi na dvadesetminutno pranje prije prvog proljetnog dira.

- Brojni vozaci uopce ne servisiraju skutere, pa cak niti ne mijenjaju ono najosnovnije - ulje i filtere. Javljaju nam se tek onda kad se nešto pokvari uzrokovano grubom nebrigom, kaže nam Dejan Žudic iz pulskog Piaggio salona HP motori.

Svaki skuter ima svoje propisane servisne intervale. Mopedi od 50 ccm uglavnom se servisiraju na tisucu, šest i dvanaest tisuca kilometara. Slicni su intervali i kod nešto snažnijih modela. Prilikom svakog posjeta ovlaštenoj radionici, serviser detaljno pregleda skuter, izmjeni potrebno i upoznaje vlasnika sa stanjem dvokotaca, te ga upozori na eventualne buduce izmjene, stoga je kompletnu brigu o dvokotacu najbolje prepustiti njima.

- Veliku stvar za svoj skuter ili motocikl vlasnik ce uciniti ako ga adekvatno garažira, narocito preko zime, pojašnjava nam Luka Žudic iz Piaggiovog servisa, pritom pokazujuci skuter star tek godinu dana s vidljivim tragovima boravka na otvorenom.

- Kada skuter boravi na kiši, pocinje hrdati oko auspuha i ostalih vitalnih dijelova, a plastika mu pocne gubi sjaj i vrlo brzo propada, tvrdi serviser.

- Gume valja mijenjati svakih deset tisuca kilometara, no nije preporucljivo strogo se držati tog pravila. Ukoliko skuter dugo stoji, guma nakon nekog vremena otvrdne i gubi svoja vozna svojstva, pa iako možda ne izgleda potrošeno, nužna joj je zamjena novom, kaže Žudic.



Sljedeca važna stvar su kocnice. Disk i kocione plocice moraju biti propisane debljine, a prilikom svakog posjeta servisu iste se provjeravaju i po potrebi mijenjaju. Takoder, provjerava se i po potrebi nadolijeva kociono ulje.

Prilikom servisa vrši se zamjena ulja i odgovarajuceg filtera te provjera i po potrebi zamjena pogonskog remena. Za pravilan rad i manju potrošnju iznimno je važno održavanje zracnog filtera koji uvijek mora biti cist. Serviseri savjetuju izbjegavanje duže, a narocito brze vožnje neasfaltiranim putevima koja u trenu napuni filter prašinom. Ako do toga dode, potrebno ga je cim prije ispuhati kompresorom, ali i zamijeniti novim kad za to dode vrijeme.

Poslije dugog mirovanja potrebno je provjeriti svjecice, što je takoder rutinska provjera na servisu. Ukoliko na njima postoje naslage potrebno ih je ocistiti ili jednostavno - zamijeniti.

Akumulator ce duže trajati ako se svakodnevno koristi. Potrebno je provjeriti stanje elektrolita i voditi racuna da budu unutar oznacenih mjera, a po potrebi valja dodati tekucinu te potom napuniti akumulator do 12V.

Za kraj, podsjecamo vas da cijene rada u servisu krecu se oko dvjestotinjak kuna, plus potreban potrošni materijal. To uistinu nije mnogo, osigurava vašem skuteru dugovjecnost, a istovremeno vama - sigurnost. Tek tada mu priuštite kvalitetno pranje. Kacigu na glavu i želimo vam sretnu vožnju tijekom ljetnih mjeseci.


Podijeli: Facebook Twiter