Stečaj ne pokreće Grad već sami potrošači

(Arhiva)
(Arhiva)

Grad Pula prošlog je mjeseca osnovao Povjerenstvo za stečaj potrošača na čijem je čelu kao predsjednica pročelnica Službe za unutarnju reviziju Nikolina Radulović, a kao članovi gradski djelatnici Sanja Jermaniš, Suzana Paretich i Šime Vidulin. Ujedno je Grad ovlastio djelatnike Službe za zastupanje Grada Šime Vidulin i Nebojšu Nikolića, za zastupanje Grada Pule u svim izvansudskim postupcima pred Financijskom agencijom (FINA), odnosno drugim osobama koje su dobile dozvolu za obavljanje poslova savjetovališta, kao i u svim sudskim postupcima vezanim za sklapanje i potpisivanje Plana ispunjenja obaveza pred sudovima.

Zadaća Povjerenstva je da nad dužnikom Grada pokrene postupak stečaja potrošača u izvansudskom postupku ili u postupku pred sudom, razmotri i ocijeni predloženi Plan ispunjenja obaveza, te o utvrđenom sastavi zapisnik s prijedlogom o tome treba li Grad Pula prihvatiti Plan ispunjenja obaveza i s dužnikom sklopiti izvansudski sporazum ili sporazum pred sudom.

Osloboditi obaveza poštene potrošače

- Zadaća Povjerenstva za stečaj potrošača je da u slučajevima kad je nad potrošačem, koji je ujedno i dužnik Grada Pule pokrenut postupak stečaja potrošača razmotri i ocijeni predloženi Plan ispunjenja obaveza, te o utvrđenom sastavi zapisnik s prijedlogom o tome treba li Grad Pula prihvatiti Plan ispunjenja obaveza i s dužnikom sklopiti izvansudski sporazum ili sporazum pred sudom, pojašnjavaju iz Grada Pule.

Zakonom o stečaju potrošača, koji je stupio na snagu 1. siječnja 2015. godine, uređuju se opća pravila o stečaju potrošača, izvansudski postupak pred savjetovalištima, pretpostavke za otvaranje postupka stečaja potrošača, postupak pred sudom te pretpostavke i učinci oslobođenja potrošača od preostalih obveza. Cilj Zakona je poštenog potrošača osloboditi od obveza koje preostanu nakon unovčenja njegove imovine i raspodjele prikupljenih sredstava vjerovnicima, a sam postupak stečaja potrošača provodi se nad njegovom imovinom.

Postupak stečaja potrošača može se otvoriti samo ako je potrošač nesposoban za plaćanje, odnosno ako najmanje 90 dana uzastopno ne može ispuniti jednu ili više dospjelih novčanih obveza u ukupnom iznosu većem od 30 tisuća kuna. Zakonom je propisan izvansudski postupak koji se provodi pred Finom, te sudski postupak stečaja potrošača koji se provodi pred nadležnim Općinskim sudom prema prebivalištu potrošača. Izvansudski postupak provodi se prije pokretanja postupka stečaja potrošača radi sklapanja izvansudskog sporazuma između potrošača i vjerovnika, a zahtjev za provedbu izvansudskog postupka može podnijeti potrošač ili svaki njegov vjerovnik.

Izvansudski postupak prije stečaja

Kako pojašnjavaju iz gradske uprave, savjetovalište nakon uplate predujma i sastavljenog plana ispunjenja obveza objavljuje poziv za sudjelovanje na mrežnoj stranici Financijske agencije. Vjerovnici su ovlašteni pisanim putem savjetovalištu dostaviti svoje prijedloge za izmjenu ili dopunu plana ispunjenja obveza najkasnije u roku od 30 dana od dana objave poziva. Plan ispunjenja obveza podnosi se na propisanom obrascu te sadržava iznos potrošačevih obveza, postotak umanjenja obveza, iznos za isplatu, rokove isplate i način ispunjenja obveza prema svakom od vjerovnika. Ukoliko vjerovnici prihvate Plan ispunjenja obaveza sklapa se izvansudski sporazum koji ima učinak izvansudske nagodbe i predstavlja ovršnu ispravu. Ukoliko izvansudski postupak nije uspio, potrošač može pokrenuti postupak stečaja potrošača. (G. ROJNIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter