Stara Rovinjka postala višak

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što je prošle godine nabavila novi trajekt "Maškin", hotelijerskoj kuci Maistra je stara "Rovinjka" postala višak u floti za prijevoz putnika i snabdijevanje Crvenog otoka i Katarine. Posljednja joj je misija bila gašenje požara na turskom brodu "Und Adriyatik", pocetkom prošle godine, nakon cega je stari trajekt završio na mrtvom vezu u gradskoj luci, neposredno uz "Mariju", najstariji brod na Jadranu, izgraden 1863., koji još uvijek prevozi turiste.

Buduci da je "Rovinjka" prvu liniju držala na relaciji Šilo - Crikvenica, tamošnja Turisticka zajednica ju je namjeravala otkupiti i pretvoriti u svojevrsni pomorski muzej, no isprijecila se Državna uprava za zaštitu kulturne baštine. Da bi ga mogla prodati, Maistra je po proceduri za zašticena kulturna dobra morala prvo brod ponuditi Ministarstvu kulture, Istarskoj županiji i Gradu Rovinju, koji imaju pravo prvokupa. Županija i Grad su odustali od kupnje, ali se ministarstvo još nije izjasnilo.

"Javljali su nam se i s Kornata, gdje bi trajekt pretvorili u izletnicki brod. Ima inicijativa da se pretvori u plovecu trgovinu medu otocima, cak i u kafic u jednoj luci", kaže voditelj pomorskog prijevoza Maistre Nenad Jelaca.

"Rovinjka" je najstariji drveni trajekt u Hrvatskoj. Izgraden je još 1952. u brodogradilištu brodova specijalne namjene "Velimir Škorpik" u Šibeniku kao desantni brod za tadašnju ratnu mornaricu. Vec 1959. mijenja namjenu, kupuje ga rijecka Kvarnerska plovidba i u brodogradilištu Punat preinacuje u prvi trajekt na Jadranu pod imenom "Bodulka". Nakon plovidbe na relaciji Šilo - Crikvenica 1963. ga kupuje Jadrolinija, a potom 1979. rovinjski Jadranturist, kada je preimenovan u "Rovinjku". Sa svojih gotovo 27 metara dužine i 87 bruto registarskih tona može prevesti 12 vozila ili 140 putnika.


Podijeli: Facebook Twiter