Stanari Punte negodovali zbog planirane garažne kuće

Pontoni su zamišljeni u idejnom rješenju
Pontoni su zamišljeni u idejnom rješenju

U Komunalnoj palači u četvrtak je održano javno izlaganje prijedloga Urbanističkog plana uređenja Riva u sklopu javne rasprave koja traje sve do 15. ožujka. U ispunjenoj vijećnici izlaganje su vodili pročelnik prostornog uređenja, komunalnog sustava i imovine Giordano Škuflić i njegova zamjenica Ingrid Bulian, a u ime izrađivača, zagrebačkog Studija Boševski-Fiolić, arhitekt Zoran Boševski, čije je nagrađeno idejno rješenje uređenja rive i bilo podloga za izradu prijedloga ovog prostornog plana.

Planiran i toranj od 20 metara

Boševski je uvodno istaknuo da im je cilj bio odrediti zone prema namjenama, riješiti prometnu i infrastrukturnu problematiku te definiranje grada prema moru, odnosno stvaranje urbanog identiteta u Ulici Riva. Još je jednom pojasnio da se na potezu preko puta Željezničkog kolodvora namjeravaju postaviti pontoni spojeni s obalom u koje bi se smjestili različiti sportski, kulturni i ugostiteljski sadržaji, dok bi, oko površine bivšeg jaht servisa bio izgrađen objekt visine 5,5 metara, u kojem bi mjesto pronašla Lučka uprava, hidro-avionsko pristanište, s mogućnošću izgradnje "akcenta", kojeg je izrađivač zamislio kao svojevrsni toranj do 20 metara. Boševski je otkrio i da bi se Kolodvorska ulica "probila" prema Tršćanskoj ulici, a da bi s kraja Parka kralja Zvonimira počeo objekt garažne kuće. Od parka do iza Vila Muenz ona bi bila podzemna, te bi se čak i nakaradna crpna stanica s njom ukopala, dok bi se nakon Vila Muenz kaskadno, uz blagi nagib, dizala na mjestu sadašnjih skladišnih prostora do Željezničkog kolodvora na visinu od deset metara. Kapacitet bi joj bio 400 parkirnih mjesta, a tijekom rasprave rečeno je da bi se čak i skladište u kojem je otvoren narodnjački klub Cargo bio ukomponiran u tu novu građevinu, što dozvoljava konzervatorska podloga.

Šetnica je, pak, predviđena od Uljanika do Vele Drage, s time da bi se sadašnja riva maksimalno širila za 16 metara (sa sadašnjih 23 na 39 metara od zgrade Admiraliteta), dok bi industrijska pruga ostala na rivi. Željeznički kolodvor bi se nadogradio, ali s manje perona. Trajektno pristanište izbačeno je s rive da ne bi dodatno prometno zagušilo zonu, a ribarska zona, pak, predviđena je u Uvali Zonka.

Među zainteresiranima je bilo mnogo stanovnika Punte, koji su u startu rekli da će im sadržaji na pontonima dodatno sniziti kvalitetu života kao što je to učinio narodnjački klub. Sonja Perić i Bernard Perković smatrali su tako da se od novih sadržaja neće vidjeti prelijepe vile Muenz, s kojih se više od sadržaja neće vidjeti more, a oni neće biti dovoljno atraktivni da privuku Puljane i goste.

- Grad više pažnje ovim planom posvećuje parkiranju nego kvaliteti života. Puno je građana pozitivnim ocijenilo idejno rješenje, a sada je tu niknula garaža deset metara visine, pitao se Perković, kojem je pojašnjeno da je idejno rješenje sadržavalo još veću garažnu kuću (tisuću parkirnih mjesta), te da će se ona kaskadno dizati tek nakon Vila Muenz i neće narušavati vizuru.

Uznemireni stanari Kolodvorske ulice

Ana-Mari Počekaj, koja se u nekoliko navrata javljala za riječ, navela je da se nigdje u planu ne spominje kaskadno podizanje garaže, te je izrazila sumnju u ukopavanje garažne kuće jer je praksa do sada u Puli pokazala da je takav projekt financijski upitan. Istaknula je da garažna kuća sadrži 40 posto dodatnog sadržaja što, rekla je, znači dodatnog noćnog rada koji remeti život okolnih stanara, no, Boševski je odgovorio da popratni sadržaj označuje crpnu stanicu, trafo i energetsku stanicu koje će se ukopati u dijelu garažne kuće, jer do sada to nije bilo uvjetovano GUP-om. Međutim, Počekaj je smatrala da Pula ima bolje lokacije za garažnu kuću, primjerice kod Autobusnog kolodvora, te je zatražila ponavljanje javne rasprave. Također, izrazila je sumnju da će se narodnjački klub ukomponirati u objekt garažne kuće, na što joj je odgovoreno da je tako predviđeno konzervatorskom podlogom, no, i dalje je negodovala.

- Pula je jedini grad koji garažnu kuću smješta u prvu frontu do mora. Tako će se imati pogled na garažnu kuću sve do Arene. Lošu sliku grada pretvarate u još goru, sram me da živim u ovom gradu, zaključila je Počekaj. (Goran ROJNIĆ, snimio Danilo MEMEDOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD PETKA


Podijeli: Facebook Twiter