U tršcanskoj prefekturi, zgradi predstavnika talijanske središnje vlade, održan je sastanak izmedu talijanskih i slovenskih predstavnika tvrtki koje održavaju autoceste, talijanskog Anasa i slovenskog Darsa, kako bi se usuglasili oko upravljanja granicnom mrežom autoputa narocito tijekom ljetne sezone, kada se izmedu Italije i Slovenije stvaraju duge kolone.
Italija raspolaže izgradenom infrastrukturom autocesta koja završava na bivšem granicnom prijelazu kod Škofija, Slovenija pak ima izvjesnih problema oko dovršetka autoceste koja ce povezati predgrade Kopra s Izolom i granicnim prijelazom u Plovaniji.
Trenutno su radovi na tunelu ispod brežuljka Svetog Marka zaustavljeni zbog financijskih poteškoca i nesuglasica izmedu izvodaca i Darsa pa nije poznato kada ce taj dio autoceste, izuzetno važan za promet prema Hrvatskoj, proraditi.
Šef kabineta prefekta Fabio Millotti izjavio je da su sa slovenskim kolegama ustvrdili zajednicki plan alternativnih smjerova u slucaju prometnih nesreca te imenovali mješovitu komisiju koja ce nadzirati promet.
«Situacija je poprilicno kaoticna tijekom ljeta jer su Trst i Slovenija tranzitna podrucja preko kojih turisti iz cijele Europe prometuju prema hrvatskoj obali. Moramo biti spremni zajednicki intervenirati kod svakog pojedinacnog slucaja jer su duge kolone na autoputu cesta pojava. Mislim da cemo uskoro u našu akciju ukljuciti i Hrvatsku.
Znam da u Istri završavaju radovi oko autoceste na Ipsilonu pa ce ovog ljeta prohodnost biti optimalna, osim na granici sa Slovenijom, gdje ce se neminovno stvarati kolone. Moramo promptno reagirati u slucaju potrebe, odnosno pojacanog prometa. Uskoro ce Hrvatska postati clanica EU-a pa ce se i taj problem riješiti na najbolji nacin» izjavio nam je Millotti.