Izmjene Zakona o zračnom prometu i dalje podižu tenzije na relaciji Ministarstvo prometa, pomorstva i infrastrukture - Hrvatski zrakoplovni savez. Koplja su se ukrstila oko odredbi o sportsko-turističkom zrakoplovstvu.
"Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture uputilo je u proceduru donošenja, i to po hitnom postupku, konačni prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu, bez prethodne javne rasprave. Hrvatskom zrakoplovnom savezu prijedlog zakona nije dostavljen, već je samo objavljen na web-stranici ministarstva, i to u rubrici 'Press', namijenjenoj novinarima. Teško je očekivati da će itko drugi od zainteresirane javnosti zaviriti u nju", zamjeraju iz Hrvatskog zrakoplovnog saveza MPPI-u.
Javna rasprava o izmjenama Zakona o zračnom prometu bila je otvorena do 18. lipnja ove godine.
- Kao razlog izmjena zakona navedena je potreba njegovog daljnjeg usklađenja s propisima EU-a. No, u predloženom tekstu ponovno nije regulirano sportsko i rekreativno zrakoplovstvo, a ni pozicija i ovlasti Hrvatskog zrakoplovnog saveza. Zemlje EU-a javne su ovlasti, zbog razvoja turizma, sporta i malog zrakoplovnog gospodarstva, odavno prenijele na nacionalne udruge, kao što je kod nas Hrvatski zrakoplovni savez.
Rezultat toga je da samo susjedna Slovenija ima preko 42 letjelišta, a Italija pak ima oko 14.000 registriranih sportskih mikrolakih zrakoplova i više od 600 registriranih letjelišta, napominju Tonći Panza i Tomislav Vajda, predsjednik i glavni tajnik Hrvatskog zrakoplovnog saveza.
Po njihovom mišljenju, važeći Zakon o zračnom prometu u Hrvatskoj potpuno zanemaruje sportsko i rekreativno zrakoplovstvo, male aerodrome, letjelišta i stečena prava korisnika tih sportskih objekata kao i njihovih vlasnika - uglavnom općina i gradova - imajući u vidu specifičnosti i potrebe njihove egzistencije.
Zato još jednom upozoravaju i na posljedice - zabranu školovanja padobranaca, pilota i jedriličara na malim sportskim aerodromima, zatvaranje većine malih aerodroma, letjelišta za mikrolako zrakoplovstvo - mikrolake zrakoplove, motorne zmajeve i motorne padobrane ne mogu se registrirati, a pilotske škole sele u susjedne zemlje zbog jednostavnijih propisa.
- Stoga predlažemo da se u konačni prijedlog Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu ugrade odredbe o davanju javnih ovlasti za sportsko-rekreativno zrakoplovstvo Hrvatskom zrakoplovnom savezu, da se detaljno definira sportsko rekreativno zrakoplovstvo i sportsko-rekreativni zrakoplovi te da se propišu pravila i uvjeti vezani uz sportsko rekreativno-zrakoplovstvo, traže iz Hrvatskog zrakoplovnog saveza. (A. RAIĆ KNEŽEVIĆ/NL)