Performansom Lare Ritoša Roberts iz Kluba Fiskulturnik naziva "Jugo joga - put k socijalistickoj samospoznaji kroz pokret" u rudniku Narodnog muzeja u Labinu otvorena je u nedjelju završnica 5. festivala vizualnog kazališta.
Ritoša Roberts je na ulazu u muzej, odjevena u plavo radnicko odijelo s crvenom maramom na glavi, uz pomoc megafona pozvala publiku da zajedno s njom vježba takozvanu jugo jogu, i to u rudniku muzeja.
Jugo joga kao izvorište za svoje vježbe koristi poze poznatih komunistickih i partizanskih spomenika u kombinaciji s rigoroznom ozbiljnošcu joge. Rad Kluba Fiskulturnik vec se godinama temelji na promišljanju socijalistickog perioda bivše nam države, a posebice na odnos vlasti prema tijelima pojedinaca. Kombinacija ozbiljnosti i humora koji se uvijek suptilno provlaci kroz njihove performanse je neodoljiva pa je i preksinoc publici trebalo puno truda da se tijekom vježbi naziva poput "Drug Tito razmišlja" i "Tude necemo - svoje ne damo" ne nasmije od srca.
Lara Ritoša Roberts je vizualna umjetnica, autorica-performerica te umjetnicka voditeljica Performans kluba Fiskulturnik. Rodena je u Puli, a od 1994. živi i djeluje u Londonu.
Festival je zatvorio Željko Jancic Zec performansom "Waterish" u atriju Narodnog muzeja. Predstava je nadahnuta osobnim iskustvom izazvanim iznenadnim zvukom kapanja kapljica vode sa stropa koji prokišnjava. Jancic performans zapocinje pišuci za stolom na kojem se nalaze caše koje sakupljaju vodu koja kaplje iz obješenih vrecica.
Kada završi s pismom stavlja ga u kovertu i posipa ga tintom te stavlja sušiti na štrik iza sebe. Vrecice koje vise sa stropa opisuju i cetverokut koji oznacava polje u kojem se performer krece. Plesom i pokretom Jancic prihvaca situaciju koju stvara voda samo da bi se na kraju sakrio ispod stola.
Željko Jancic Zec je kazališni pedagog, koreograf i redatelj. Diplomirao je fizicko kazalište na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten de Theaterschool u Nizozemskoj. Djeluje kao multimedijalni umjetnik na mnogobrojnim projektima u Europi i Americi.