Šperandina sjećanja i Tirnanićeva golotinja

Jedan od radova Marka Tirnanića (T. KOCIJANČIĆ)
Jedan od radova Marka Tirnanića (T. KOCIJANČIĆ)

U grožnjanskoj galeriji Fonticus mogu se pogledati dvije samostalne izložbe, otvorene proteklog vikenda - ona pod nazivom "Sedam" Pazinjanke Nine Šperanda i serija slika Marka Tirnanića iz Beograda koja se zove "Šutljivi".

Pred mnogobrojnom publikom izložbe i njihove autore je predstavio voditelj Fonticusa Eugen Borkovsky koji je istaknuo da ovaj put Nina Šperanda, kojoj to nije prva izložba u toj galeriji, predstavlja izložbenu prezentaciju koja sadrži sedam višedijelnih kompozicija i video rad. Svaki rad na zidu sastoji se od dvije fotografije i slovnog zapisa, a već na prvi pogled jasno je da elementi nisu slučajno odabrani.

- Šperanda dojmljivost postiže jednostavnim postupcima, odnosno slažući kadrove i zapis. To je fotografsko-literarna instalacija u kojoj se oslanja na sjećanje i hrabrost priznanja, čime autorica evocira povezanost memorije i lokacije. Zagrebla je u ono što izaziva bol - transparentna folija postaje polje prepoznavanja unutarnjeg stanja, bol je prisutna na bradavici dojke prikrivene folijom i u proboju svjetla kroz šumoviti predjel, bol stasanja očituje se na istrošenom parketu i stolici te na folijom ovijenom nagom tijelu. senzibilna autorica ukazuje na postojanje stvari u drugom obliku, u obliku osjećaja, kazao je voditelj galerije.

Tirnanić, pak, nudi izbor iz slikarskog opusa koji u velikoj mjeri dodiruje pitanje identiteta. Svi radovi su velikih formata rađeni uljem na platnu.

- Na svim radovima pronalazimo ljudsko tijelo, preciznije muškarce, mladiće. Naglašavajući osobnost svakog lika radovi nose elemente portretnih kompozicija, autor kao obujmicu ovoj prezentaciji nudi problematiziranje muške priče. Teško prihvaćamo činjenicu da se identitet mora sagledati kao proces, a ne statična zbirka elemenata.

Umjetnik sve likove koji mogu biti momci, muževi, očevi, zavodnici, erotomani, homo ili metroseksualci postavlja u začudna okruženja. Ako pokušamo zamisliti žensko tijelo u okolnostima koje umjetnik nudi muškim tijelom, situacija će postati uobičajena, jer smo naučili da je ženska golotinja nešto normalno, iznio je Borkovsky. (T. KOCIJANČIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter