Spasioci su u ponedjeljak ipak nastavili s potragom za nestalima u havariji talijanskog kruzera Costa Concordia, pošto su nešto ranije tijekom dana prekinuli posao s obzirom na to da se trup brod poceo pomicati s hridi na kojoj je nasukan.
Glasnogovornik vatrogasne službe Luca Cari izjavio je kako je pomicanje broda ipak neznatno, ali unatoc tomu ipak postoji odredena opasnost pa ce spasioci za nestalima ubuduce tragati samo dok ima dnevnog svjetla.
Spasilacke ekipe prekinule su ranije u ponedjeljak potragu za preživjelima na Costa Concordiji nakon što je brod zbog nemirna mora poceo kliziti s hridi na koju je nasukan. Ronioci su povuceni nakon što su izvijestili da su culi snažnu buku što je potaknulo bojazni strucnjaka da bi olupina mogla skliznuti na dubinu od 70 metara cime bi u potpunosti bila potopljena, a s njome i sve nade da se u brodu može naci još preživjelih.
Devet putnika, medu kojima je i jedno dijete, i pet clanova posade još uvijek se smatraju nestalima.
Na trupu se vidi velika pukotina, ali strucnjaci kažu da spremnici goriva najvjerojatnije nisu ošteceni pa nema opasnosti od izlijevanja nafte.
Na konferenciji za novinare kazao je to i predsjednik i izvršni direktor tvrtke Costa Crociere Pier Luigi Foschi, objašnjavajuci da je na brodu oko 2.300 tona goriva, ali da nema znakova propuštanja te da brod "nije sigurnosni problem".
Pronadena šesta žrtva
Nakon noci neumorne potrage, spasioci su u ponedjeljak ujutro pronašli još jedno tijelo u olupini Costa Concordije, cime se broj smrtno stradalih u brodolomu kruzera blizu talijanskog otoka Giglio popeo na šest.
Radi se o putniku pronadenom s prslukom za spašavanje, na drugom mostu, u dijelu broda koji izvire iz mora. Identitet nije otkriven.
Nakon katastrofe do koje je došlo u petak navecer, stoljece nakon brodoloma Titanica, još se 15 osoba vodi kao nestalo.
Medu njima je u nedjelju navecer bilo cetiri Talijana: otac od 36 godina, kci od pet godina, kao i dvije Sicilijanke od 50 i 49 godina, navodno žive i zdrave po spasiocima, ali im je obitelj izgubila trag. Nedostaju i dva Amerikanca.
Veleposlanstvo SAD-a objavilo je na Facebooku da je od 120 americkih putnika pronadeno 118. Nestalima se smatraju i dva francuska para te još jedan putnik ciji identitet nije otkriven, kao i još nekoliko clanova posade.
Costa Crociere: Kapetan loše procijenio situaciju
Tvrtka Costa Crociere, vlasnik kruzera Coste Concordije koji se u petak nasukao blizu talijanskog otocica Giglia, priopcila je u nedjelju navecer da je kapetan broda pogrešno procijenio situaciju te da nije slijedio proceduru koju treba primijeniti u izvanrednim situacijama.
- Pravosudna tijela, s kojima tvrtka suraduje, naredila su uhicenje zapovjednika broda, protiv kojega ce se podignuti optužnica, stoji u priopcenju tvrtke.
AFP takoder prenosi da se doznaje da su dvojica smrtno stradalih putnika, cija su tijela u nedjelju pronadena u potopljenom brodu, stariji muškarci - jedan Talijan, a drugi španjolski državljanin. Njihova trupla prebacena su u bolnicu u Grossetu.
MVEP: Kontaktirani svi Hrvati s nasukanog kruzera
Hrvatsko Ministarstvo vanjskih i europskih poslova priopcilo je u nedjelju navecer da su njegove nadležne službe stupile u kontakt sa svih 127 hrvatskih državljana s popisa putnika i clanova posade Costa Concordije.
U Hrvatsku se vratilo 116 hrvatskih državljana, a ostali su se uputili prema mjestima svog boravka u drugim europskim državama, priopcilo je ministarstvo.
Temeljem dogovora konzularne službe ministarstva s granicnim službama Slovenije, za sve hrvatske državljane koji su se vracali organiziranim i individualnim prijevozom u Hrvatsku, prema dostavljenoj listi putnika, dozvoljen je slobodan tranzit kroz Sloveniju, bez ishodenja putnih listova.
Ministarstvo je u nedjelju u vecernjim satima od veleposlanstva RH u Rimu zaprimilo informaciju da se stupilo u kontakt i s posljednjim hrvatskim državljaninom koji se, prema popisu, nalazio na brodu.
U organizaciju povratka hrvatskih državljana citavo vrijeme bili su aktivno ukljuceni hrvatsko veleposlanstvo u Rimu i konzulat u Trstu, koji su tijekom protekla dva dana organizirali stalno dežurstvo, priopceno je iz ministarstva.
2.300 tona nafte prijeti otoku
Talijanski ministar okoliša Corrado Clini izjavio je da strahuje od ekološke katastrofe te je oformio krizni stožer.
- To nam je od prošle noci nocna mora. Brod ima rezervoare pune goriva, to je gusti dizel, težak, koji bi se mogao nataložiti na dnu, bila bi to katastrofa, rekao je u intervjuu dnevniku La Stampa.
Ministar je objasnio da bi se gorivo moglo razliti morem, zagadujuci obalu, morsku faunu i ptice.
- Spremni smo intervenirati u slucaju curenja u more. Cim to bude moguce, to ce gorivo biti izvadeno iz broda, kaže Clini.
Na otok su dopremljeni kamioni koji ce preuzeti 2.300 tona goriva u
spremnicima Costa Concordije: postupak isisavanja goriva izuzetno je
složen, ekološka tragedija prijeti posebice s obzirom na najavu o
dodatnom pogoršanju vremenskih prilika sredinom tjedna.
Hridi oznacene na svim kartama
Prema svim dostupnim podacima, gotovo je sigurno da je brod u petak
navecer plovio brzinom od 16 cvorova na udaljenosti od tek 150 metara od
obale, što je prava ludost.
Na komandnoj palubi kapetan ocito nije primijetio da se brod opasno približava obali: nevjerojatno, u trenutku sudara kruzer Costa Concordia plovio je brzinom od 16 nautickih milja, i to tek 150 metara od obale.
Hridi koje mještani nazivaju Le Scole
oznacene su na svim kartama i u svakom peljaru tirenske obale nalaze se
na oko pola milje udaljenosti od luke Santo Stefano ispred rta pa i
obicni prirucnici upozoravaju na njih, kao i na obavezu plovljenja s
vanjske strane i na pristojnoj udaljenosti. More je, naime, u tom dijelu
duboko šezdeset metara, a oko hridi tek nekoliko metara.
Traže se drugi krivci
Uz kapetana broda, koji se nalazi u pritvoru u zatvoru u Grossetu, talijansko sudstvo traga i za drugim odgovornima za ovu tragediju. Podataka još nema, ali pod istragom bi se moglo naci još nekoliko osoba, odnosno casnika broda.
Zasad ostaje nejasno zašto je kapetan tek sat vremena nakon nasukavanja poslao poziv za pomoc, a do tada je pokušavao smirivati putnike i djelatnike obalne straže objašnjavajuci da se na brodu dogodio tek tehnicki kvar. Takvo ponašanje dodatno je otežalo situaciju i utjecalo na daljnji tok akcije spašavanja.