Soundpainting se širi Pulom

(Z. ANGELESKI)
(Z. ANGELESKI)

U dobro popunjenoj koncertnoj dvorani Rondo u pulskom Rojcu, u opuštenoj i kreativnoj atmosferi, jučer je održana javna prezentacija druge radionice Soundpaintinga, univerzalnog multidisciplinarnog znakovnog jezika za skladanje u realnom vremenu. Nakon uvodnog sadržajnog predavanja voditelja radionice; dirigenta, skladatelja i pedagoga Nevena Radakovića o Soundpaintingu, koji je pritom u ulozi soundpaintera/skladatelja pokretima ruku demonstrirao pojedine znakove ispred i zajedno s ansamblom, polaznici radionice/članovi ansambla zatim su pojedinačno hrabro preuzimali ulogu skladatelja i kreirali ovim znakovljem real time kompoziciju, uz veliku podršku publike. Radionicu su cijeli prošli tjedan pohađali Nenad Kovačić (udaraljke), Vedran Grubić (gitara), Dragan Radaković (bubnjevi), Roberto Bernaca (truba), Alen Sinkauz (bas gitara), Maja Radešić (glas), Vinka Burić (el. klavir), Karmen Antunović (harmonika), Henry Marić (bas-klarinet), Igor Đurišič (orgulje), Hrvoje Štimac (harmonika) i Emil Jurcan (elektronika), a posljednja tri dana radionici se priključio i Trevor Brown iz Australije (alt saksofon i flauta).

Postoje, među ostalim, znak za dugi zvuk, kratki zvuk, aritmično kretanje, za minimalizam i repetitivni obrazac, za glasnoću, postupno stišavanje, ali i žanrovski znakovi pa znakovi za pojedinačne note, za skale, moduse, harmonije i tonalitete, kao znakovi i za improvizirano performativno govorenje izvođača, fućkanje, smijeh, pjevanje. Soundpainting je namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima, performerima i svim ostalim izvedbenim umjetnicima. Koncipirao ga je Walter Thomson 1974. godine; razvija se do danas, a trenutno obuhvaća više od 1.200 znakova. Soundpainter, dakle, stoji ispred grupe izvođača te rukama i tijelom pokazuje niz znakova koji označavaju specifičan ili aleatoričan materijal koji ansambl (grupa izvođača) treba proizvesti. Reakcije izvođača (ansambla) soundpainter dalje usmjerava i tako uobličuje kompoziciju. Kad se u real timeu zgotovi, toj se Soundpainting kompoziciji ne može više vratiti; ona je - neponovljiva. Hoće li konačan produkt zvučati apstraktno, tonalno, atonalno, stilski prepoznatljivo ili eklektično, u kompozicijskom smislu sofisticirano ili jednostavno, to, kako objašnjava Radaković, ovisi o vještini i kreativnosti soundpaintera/skladatelja, te spontanosti i kreativnoj reakciji članova ansambla. (Z. ANGELESKI)


Podijeli: Facebook Twiter