Socijalni turizam namijenjen je svima


Socijalni turizam u Hrvatskoj se pogrešno percipira, smatra se turizmom namijenjenim socijali, no riječ je o obliku turizma koji bi trebao biti dostupan svima, i djeci, i starijima i invalidima, a važan je dio Strategije razvoja turizma RH do 2020. godine. Socijalni turizam u Hrvatskoj je bio razvijen u vrijeme Jugoslavije, u to u radničkim  odmaralištima, a danas se vraća na mala vrata, za razliku od nekih razvijenih kapitalističkih država, poput Francuske, koja ima vrlo uspješne modele ovog tipa turizma koje sufinanciraju država i korporacije. Naglasila je to Ksenija Keča, voditeljica Ureda za međunarodnu suradnju zagrebačkog Sveučilišta Libertas na jučerašnjoj radionici o kulturnom, sportskom i socijalnom turizmu, održanoj u Županijskoj gospodarskoj komori u organizaciji Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske (UNPAH), uz suorganizatore Turističku zajednicu Pule i Županijsku gospodarsku komoru.

Kultura privlači goste

Sudionike, predstavnike turističkog sektora, uvodno su pozdravili predsjednica Županijske gospodarske komore Jasna Jaklin Majetić i direktorica pulskog TZ-a Sanja Cinkopan Korotaj, koja je napomenula da Pula ima bogatu kulturno-povijesnu baštinu te razvija ne samo kulturni, nego i sportski turizam.

- Mislim da u pred i posezoni upravo kultura privlači goste u Pulu. S druge strane su sportske manifestacije: Ironman za profesionalce, a sve više radimo na klasteru južne Istre, na manjim događanjima rekreativnog tipa. Imamo pulsku X-icu, Jug na 2 kotača, te druge manje triatlone, rekla je Cinkopan Korotaj.

Bosiljko Domazet, urednik web stranice Ministarstva turizma, govorio je o važnoj ulozi društvenih mreža u promociji turizma, Ivan Pukšar iz agencije Kompas istaknuo je značajke sportskog turizma, dok je Milo Sršen iz HTZ-a predstavio projekt Eden. Marko Vrdoljak održao je predavanje o fototurizmu u razvoju destinacijske menadžment kompanije. Vrdoljak, koji na Brijunima održava fotoradionice za turiste i autor je prve fotomonografije te filma o Otočju, kazao je da su gosti sve zahtjevniji i da žele sve specifiranije programe.

Fototurizam se brzo razvija

- Fototurizam se razvija jako brzo. Čak 99 posto ljudi ima mobitel i svi žele fotografirati. Objavljuju fotografije na društvenim mrežama i oni su besplatni promotori određene destinacije. Ako te ljude dovedemo na lijepo odredište, poput Brijuna, uz vodstvo profesionalnog fotografa, on će im pokazati kako napraviti još bolju fotografiju, rekao je Vrdoljak te dodao da je na zadnjoj radionici nastala ogromna količina fotografija (1,5 terabajta) koje će besplatno promovirati otočje.

Prema njegovim riječima, fototurizam ima vrlo široku primjenu i ima ogroman potencijal u koji treba investirati. U tri je godine, dodaje, održao šest radionica, a iduće ih godine planira proširiti po cijeloj Istri, a njima će prije svega obuhvatiti Pulu i Arenu. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter