Sočerga: Slovenija i dalje ograničava teretni promet

Preko Požana već dugo ne voze veliki šleperi (Arhiva/G. Č. Š.)
Preko Požana već dugo ne voze veliki šleperi (Arhiva/G. Č. Š.)

Kada će se granični prijelaz Sočerga (hrvatski prijelaz Požane) ponovo otvoriti za sav međunarodni teretni promet, pitanje je na koje već šestu godinu nema odgovora. Preko ovog prijelaza, na relaciji Buzet - Kopar, mogu prometovati samo kamioni do 7,5 tona ukupne nosivosti, dok su "teškaši" preusmjereni na druge granične prijelaze, većinom na Kaštel, što pojedinim prijevoznicima i gospodarstvenicima pričinjava velike troškove.

Teretni promet preko graničnog prijelaza Sočerga u cijelosti je zabranjen 1. ožujka 2008. godine, Vladinom uredbom o određivanju graničnih prijelaza za međunarodni i međudržavni promet Republike Slovenije na vanjskoj granici EU-a.

Snažne reakcije Buzeta i Kopra, ali i drugih istarskih gradova, gospodarstvenika i prijevoznika s obje strane granice, posebno onih koji su orijentirani upravo na ovaj prometni pravac, omekšale su slovenske susjede. Izmjenama uredbe slovenska vlada je u srpnju iste godine djelomično ispravila propust te omogućila teretni promet, ali samo za kamione čija najveća dozvoljena težina ne prelazi 7,5 tona, no na hrvatskoj strani to je prihvaćeno kao prijelazno rješenje do konačnog otvaranja prijelaza za sav teretni promet.

Tada su se neslužbeno mogla čuti razna tumačenja, da je razlog ograničenju teretnog prometa neadekvatna prometna i granična infrastruktura na tom prijelazu, ali i loša cesta na slovenskoj strani.

Gradonačelnik Buzeta Siniša Žulić ističe da je upravo cesta osnovni problem slovenske strane i dok se to ne riješi, a za sada nema naznake da će to rješavati, sumnja da će Sočerga tako skoro doći na dnevni red.

Dogradonačelnik Kopra Danijel Cep također nema informacija kada će se ograničenje za teretni promet ukinuti, ali smatra da će se u suradnji sa zbratimljenim Buzetom te Istarskom županijom, na čije je čelo nakon izbora došao Buzećan Valter Flego, ta tema nakon ulaska Hrvatske u EU lakše zajednički otvarati. (G. ČALIĆ ŠVERKO)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter