"Nova gradska odluka o najvišoj cijeni autotaksi prijevoza velika je pogreška. S obzirom na to da se radi o privatnicima, nitko si ne smije uzeti za pravo ogranicavati cijene koje oni mogu postici na tržištu, pa cak ni Boris Miletic", tvrdi Marino Krizman, voditelj autotaksi odbora pri Sekciji prijevoznicke djelatnosti Udruženja obrtnika, dodajuci da se tim potezom pulske vlasti dodatno ugrožava egzistencija taksista i njihovih obitelji.
Podsjetimo, maksimalna startnina sada iznosi 15 kuna, a bila je 20, dok je cijena po kilometru sada sedam, a bila je deset kuna.
- Inzistirali smo na tome da se odredi minimalna, a ne maksimalna cijena. Dosadašnja je cijena turistima bila prihvatljiva, dok smo gradane ionako vozili za manje novca, odnosno po dogovoru. Tako smo do Verudele uzimali 50 umjesto 80 kuna ili do aerodroma 80 umjesto 110 ili 130 kuna. Taksi nije javni gradski prijevoz nego je oduvijek bio nešto što si samo neki mogu priuštiti. Uz to, u Puli ne postoji navika njegova korištenja, nego ga se zove samo kada ne postoji druga solucija. Naša zarada, dakle, ne ovisi o gradanima nego o gostima. Potonji ne samo da se nikada nisu požalili na preskupu uslugu, vec nam zbog njezine kvalitete ostavljaju mancu. Naime, do odredišta im pružimo mnoge informacije koje bi trebali dobiti od Turisticke zajednice, zapoceo je pricu Krizman.
Apsurdno je, istice, to što se gradonacelnik prilikom donošenja novih maksimalnih cijena nije rukovodio nikakvom ekonomskom racunicom, nego tek usporedbom s cijenama u drugim hrvatskim gradovima - Zagrebu, Osijeku, Splitu.
- U Zagrebu, primjerice, taksisti mogu imati niže cijene jer za razliku od nas rade osam mjeseci godišnje, dok ljeti pauziraju. Takoder, oni nemaju praznoga hoda nego su i u povratku puni, dok se mi na stajalište vracamo prazni. Stoga su kod nas start i kilometar skuplji. Uz sve troškove koje imamo, nisu nam osigurane nikakve povlastice zbog kojih bismo mogli biti jeftiniji. Ako su vec morali odrediti maksimalnu cijenu, zašto nisu postavili onu koju smo mi imali, pa ako se netko hoce voziti za manje, može to uciniti bez da nas ogranicava, upitao je Krizman.
Otkad se bavi ovom djelatnošcu, a to je više od dva desetljeca, cijena jednog kilometra uvijek je bila jednaka cijeni jedne litre goriva, objasnio je. Sada pak nagada da ih se namjerno želi uništiti. Ako do toga dode, Krizman kaže da ce zatražiti da poput Pulaprometa i oni budu korisnici proracuna.
Ipak, ne dijele svi taksisti cjelokupni Krizmanov stav, iako se u njihovom tonu može osjetiti rezignacija. Tako nam je jedan kazao da je ocekivao spuštanje maksimalne cijene, s cime se slaže. No, smatra da bi istovremeno trebalo rješavati i druge stvari, kao što su nelegalni taksisti, te s ciljem ocuvanja casti postojecih provodenje strože kontrole i sankcija onih koji kaljaju ugled. Poput Krizmana zbog novih cijena ne ocekuje porast prometa buduci da ce gradanima usluga i dalje biti skupa jer im je standard nizak. Upravo razumijevanje teške ekonomske situacije u kojoj žive nagnalo ih je na ignoriranje taksimetra kada su u pitanju domaci klijenti.
- Primjerice, do aerodroma ce vožnja sada koštati 71 kunu umjesto 100. Glupo je što nam netko odreduje cijene. Neka to ucine u restoranima, slasticarnicama ili na tržnici pa da zbilja pomognu gradanima ili neka si gradski oci smanje place u korist onih koji nemaju što za jesti, zakljucuju pulski taksisti. (I. N. TURKOVIC)