Sniženja počela, ali ne u svim trgovinama

Ovim filmom Andrej Korovljev će zaokružiti trilogiju svojih dokumentarnih filmova o Puli
Ovim filmom Andrej Korovljev će zaokružiti trilogiju svojih dokumentarnih filmova o Puli

Od danas je započelo zimsko sezonsko sniženje u Hrvatskoj, koje može trajati maksimalno 60 dana, a u trgovinama će se naći popusti i veći od 50 posto, priopćili su iz Hrvatske gospodarske komore (HGK). Prema procjenama HGK-a, očekuje se rekordna blagdanska potrošnja od 12,5 milijardi kuna, čemu bi svakako trebali pridonijeti sezonski popusti. Očito je da smo pokupili praksu europskih zemalja i počeli nuditi veće popuste, no koliko trgovaca u Puli daje popuste i je li to zaista vrijedno spomena?

Kupaca nema

Prateći izloge po Puli primijetili smo natpise s popustima do čak 70 posto, iako se najčešće popusti kreću između 30-50 posto. Zanimljiva je činjenica da neke trgovine još uvijek nemaju popuste - odluci HGK unatoč! Na upit zašto nemaju popust trgovci su nam davali brojna objašnjenja, od toga da nemaju još svu robu vani i da su sniženja tek počela pa imaju vremena, do toga da "nam ne mogu dati izjavu jer odgovornih osoba u trgovini nema".

Kako bilo, ono u što smo se i sami uvjerili je da trgovine u sklopu Pula City Malla također nude popuste do 50 posto. Unatoč velikom postotku, pulske trgovine su uglavnom prazne. Ljudi ili "samo gledaju", ili postoje stvari koje bi možda i kupili, ali nisu dovoljno snižene, stoga im se ne isplati, a i ponuda u Puli je relativno mala, jer gotovo većina trgovina kao da ima istog dobavljača, što naročito ne zadovoljava pulsku mladež, a sve češće niti stariju populaciju.

Šoping preko granice

Istaknute akcije uglavnom se odnose samo na dio asortimana. Valja naglasiti ono što je i HGK istaknuo da moraju biti istaknute i redova cijena i snižena cijena da kupci znaju koliko je što sniženo, a važno je za kupce znati i da se sniženi artikli mogu mijenjati, iako neki trgovci ne žele mijenjati artikle ili to nerado čine pa to i napominju kupcima pri kupovini artikala. Ipak, kupci svoja prava ipak moraju znati, bez obzira na trgovačke smicalice.

"Iako se domaći trgovci koriste raznim akcijama i promocijama proizvoda kako bi privukli kupce, prema Zakonu imaju pravo raditi akcije na proizvode, rasprodaje, popuste i ostale posebne ponude, ali moraju voditi računa o poštenoj trgovačkoj praksi", podsjećaju iz HGK.

Pa ipak, pitajući kupce što se isplati i što kupuju saznajemo da mnogo Puljana, unatoč sniženjima, i dalje po hranu odlazi preko granice jer su, kažu, ovdje stvari i po tri puta skuplje. I svi ti postoci sniženja su uglavnom mazanje očiju jer se prvo podigne cijena artikla pa se potom smanjuje tako da akcije niti nisu prave akcije, a sniženje u konačnici i nije sniženje! (Andrea LONČARIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter