Snažna potreba za ljubavlju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Spoj snažnih umjetnickih osobnosti performera Davida Belasa i plesacice Elde Kosanovic- Radovik, gusto prožimanje brojnih iskaza suvremene umjetnicke prakse (ples, gluma, video, instalacija, glazba…) i duboko promišljena estetika zaokružene kazališne price glavni su elementi "Imenovanja" - predstave koja je premijerno uprizorena sinoc u potkrovlju stare pulske tiskare.

Rijec je o performansu koji kao autori i izvodaci potpisuju Porecan sa zagrebackom adresom David Belas, koji je i redatelj neverbalne predstave, i Elda Kosanovic-Radovik, Puljanka koja je ples diplomirala u Parizu.

Jedno od temeljnih pitanja koje autori promišljaju je "Gdje se nalazi slobodna volja?" Pri tome se bave "odnosima razlicitosti i slicnosti izmedu dva pojedinca/autora - muškarca i žene".

Uz zaokupljenost autora, performera i plesacice, svojim potrebama i izvedbenim principima, "Imenovanje" ujedno uoblicuje i snažnu umjetnicku interakciju. Scensko uprizorenje cine beskrajno poeticne slike, a u središtu su "snovi i nadanja, cangrizavost, prototipovi muško-ženskih želja, uloga i ponašanja…" Ustvari - snažna potreba za ljubavlju.

Sve se dogada na fantasticno osmišljenoj sceni koja je umjetnicka instalacija sama za sebe: mnoštvo tanjura poput cipke ili blagdanskog stolnjaka rasuto je po sceni (asocijacija na rad likovnog umjetnika Roberta Sošica); dijapozitivi se projiciraju po zidovima, ali i vjencanici i tijelu performerice; svjetlo, glazba i zvuk su minuciozno uskladeni…

Belas se u "Imenovanju" i u režijskom i izvedbenom smislu pokazao u svom do sada najzrelijem izdanju. Na sceni je iznimno promišljen i dorecen, a, s tim je u ravnoteži i njegova uvijek beskrajno iskrena predanost i posvecenost umjetnickoj namjeri.

On i odlicna Elda Kosanovic-Radovik - koja fascinira ne samo plesnim umijecem vec i glumackom ekspresijom, transformacijom i uživljenošcu u pricu - pun su pogodak kao umjetnicki partneri. Kreativni je to dvojac koji cuva svoju autorsku osobnost, ali uz to donosi i scensku "dodanu vrijednost".

Dokaz tome su odlicne solo dionice, poput tuge i ocaja koje plesom uprizoruje Elda Kosanovic-Radovik presvlaceci haljine ili Belasov prizor raspadajuceg drhtanja. Ali i "dueti" u dojmljivom pocetnom prizoru (mladenci) i završnoj ekstazi, kada se umjetnicka energija izvodaca gotovo opipljivo pretace u publiku.

Simpaticno je riješena i stvarna vidljivost na sceni Marka Bolkovica, koji potpisuje oblikovanje i vodenje prekrasnog svjetla. Naizgled nespojivo odlicno funkcionira u glazbenom izboru Marka Ritoše, a ugodajno bogate su dijaprojekcije Sare Kiršic i Davida Belasa.

Robert Rudan izvršni je producent predstave koja je nastala u koprodukciji Udruge“I“ proizvodnja suvremenih umjetnosti i pulskog Kazališta DR. Inat. Treba dodati i da je dio materijala za predstavu nastao u sklopu edukacije (Moving Akademy of performing arts) MAPA radionice 09-10 , te dio su diplomskog rada Davida Belasa MAPA diplome.


Podijeli: Facebook Twiter